דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לנזיר?

איך קוראים לנזיר?

איך קוראים לנזיר?

מה זה נזיר?

נזיר הוא אדם שנדר נדר של עוני, צניעות וצייתנות, וחי חיים של תפילה ושירות לאלוהים. נזירים חיים במנזר או במנזר, שהם קהילה של נזירים או נזירות שחיים ועובדים יחד. נזירים בדרך כלל נודרים נדר שתיקה וחיים חיים של התבוננות ותפילה.

סוגי מסדרים נזירים

ישנם מספר סוגים שונים של מסדרים נזיריים, לכל אחד מסורות ומנהגים ייחודיים משלו. הסוגים הנפוצים ביותר של מסדרים נזיריים הם בנדיקטינים, ציסטרסיאניים, פרנציסקנים וטראפיסטים. המסדר הבנדיקטיני הוא המסדר הנזירי העתיק והנפוץ ביותר. הוא נוסד על ידי בנדיקטוס הקדוש במאה ה-6 ומבוסס על שלטון בנדיקטוס הקדוש שלו. נזירים בנדיקטינים חיים בדרך כלל במנזרים וידועים באירוח ובשירות שלהם לקהילה. המסדר הציסטרציאני הוא תנועה רפורמית של המסדר הבנדיקטיני שנוסדה במאה ה-11. נזירים ציסטרציאנים חיים חיים של פשטות וצנע, וידועים בעבודת כפיים ובעבודת חקלאות שלהם. המסדר הפרנציסקני נוסד על ידי פרנציסקוס הקדוש מאסיזי במאה ה-13. נזירים פרנציסקנים ידועים בשירותם לעניים ובמחויבותם לחיות חיי עוני. המסדר הטרפיסטי הוא תנועה רפורמית של המסדר הציסטרציאני שנוסדה במאה ה-17. נזירים טרפיסטים חיים חיים של התבוננות ותפילה, וידועים בשקט ובבדידות שלהם.

חיי היומיום של נזיר

חיי היומיום של נזיר מתרכזים סביב תפילה והתבוננות. נזירים בדרך כלל קמים מוקדם בבוקר ומתחילים את היום עם תפילה ומדיטציה. במהלך היום, נזירים ישתתפו בתפילות קהילתיות, יעבדו במנזר ויבלו בהתבוננות ולימוד. בערב, נזירים יתאספו בדרך כלל לארוחה משותפת ויבלו בשיחה ובאחווה.

להיות נזיר

להיות נזיר זו מחויבות רצינית ודורשת מידה רבה של הבחנה ושיקוף עצמי. לפני ההצטרפות למסדר נזירי, אדם חייב לבלות תקופה של זמן בתור טירון, ללמוד על המסדר והשיטות שלו. לאחר תקופה של אבחנה, הפרט עשוי לקחת את נדרי העוני, הצניעות והציות ולהפוך לנזיר.

נדר העוני

נדר העוני אומר שנזיר מוותר על כל הרכוש וחי חיים של פשטות וצנע. נזירים מקבלים בדרך כלל את כל מה שהם צריכים מהמנזר, ואינם מורשים להחזיק בחפצים אישיים כלשהם.

נדר הצניעות

נדר הצניעות אומר שנזיר מוותר על כל פעילות מינית וחי חיי פרישות. נזירים חיים בדרך כלל בקהילות פרישות, ואינם מורשים לעסוק בפעילות מינית כלשהי. לסיכום, נזיר הוא אדם שנדר נדר של עוני, צניעות וצייתנות, וחי חיים של תפילה ושירות לאלוהים. ישנם מספר סוגים שונים של מסדרים נזיריים, לכל אחד מסורות ומנהגים ייחודיים משלו. להיות נזיר זו מחויבות רצינית ודורשת מידה רבה של הבחנה והתבוננות עצמית. נזירים חיים בדרך כלל חיים של פשטות וצנע, וידועים באירוח ובשירות שלהם לקהילה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן