דף הבית » איך קוראים » איך קוראים למצולע עם 7 צלעות?

איך קוראים למצולע עם 7 צלעות?

איך קוראים למצולע עם 7 צלעות?

מהו מצולע?

מצולע הוא צורה סגורה בגיאומטריה האוקלידית עם שלוש צלעות או יותר. מצולעים מסווגים לפי מספר הצלעות שיש להם, והמצולעים הנפוצים ביותר הם משולשים, ריבועים ומחומשים. למצולעים יכולים להיות גם יותר מחמש צלעות, ושם המצולע נקבע לפי מספר הצלעות שיש לו.

סוגי מצולעים

ניתן לחלק את המצולעים לשתי קטגוריות: רגילות ולא סדירות. למצולעים רגילים יש את כל הצלעות והזוויות שוות, בעוד שלמצולעים לא סדירים יש צלעות וזוויות שאינן שוות.

מצולעים רגילים

מצולעים רגילים הם מצולעים בעלי צלעות וזוויות שוות. המצולעים הרגילים הנפוצים ביותר הם המשולש, הריבוע, המחומש, המשושה, הפטגון, המתומן, הנוןגון והדקגון.

מצולעים לא סדירים

מצולעים לא סדירים הם מצולעים עם צלעות וזוויות שאינן שוות. מצולעים אלו אינם נפוצים כמו מצולעים רגילים, אך עדיין ניתן למצוא אותם בטבע ובאמנות.

איך קוראים למצולע בעל 7 צדדים?

מצולע בעל 7 צדדים נקרא הפטגון. הפטגונים הם מצולעים רגילים, כלומר כל הצלעות והזוויות שוות. ההפטגונים אינם נפוצים כמו מצולעים אחרים, אך עדיין ניתן למצוא אותם בטבע ובאמנות.

הפטגונים בטבע

ניתן למצוא פטגונים בטבע בצורה של חלות דבש. חלות דבש מורכבות מתאי משושה, אך כאשר התאים מחוברים, הם יוצרים מחומש. ניתן למצוא מחומשים גם בצורת עלי כותרת של פרחים, שכן לחלק מהפרחים יש שבעה עלי כותרת.

הפטגונים באמנות

ניתן למצוא בהפטגונים גם באמנות. הפטגונים משמשים לעתים קרובות ליצירת דפוסים ועיצובים, וניתן להשתמש בהם ליצירת צורות סימטריות. ניתן להשתמש בהפטגונים גם ליצירת tssellations, שהם דפוסים המורכבים מצורות חוזרות.

השוואה מהירה

מְצוּלָע מספר הצדדים שֵׁם
משולש 3 משולש
כיכר 4 כיכר
מְחוּמָשׁ 5 מְחוּמָשׁ
מְשׁוּשֶׁה 6 מְשׁוּשֶׁה
חפטגון 7 חפטגון
מְתוּמָן 8 מְתוּמָן
Nonagon 9 Nonagon
דקאגון 10 דקאגון

לסיכום, מצולע בעל 7 צלעות נקרא הפטגון. הפטגונים הם מצולעים רגילים, כלומר כל הצלעות והזוויות שוות. ניתן למצוא מחומשים בטבע בצורת חלות דבש ועלי כותרת של פרחים, וניתן למצוא אותם גם באמנות בצורת דוגמאות ועיצובים. למידע נוסף על מצולעים, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן