דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לטבלת הפצה?

איך קוראים לטבלת הפצה?

איך קוראים לטבלת הפצה?

מהו טבלת הפצה?

טבלת התפלגות היא סוג של תרשים או גרף המשמשים להצגת תדירות הנתונים בקבוצה נתונה. סוג זה של טבלה משמש לעתים קרובות בסטטיסטיקה כדי להראות את ההתפלגות של אוכלוסייה או מדגם. זה ידוע גם בתור טבלת תדרים או טבלת חלוקת תדרים.

כיצד לקרוא טבלת תפוצה

טבלת התפלגות מורכבת משתי עמודות. העמודה הראשונה מפרטת את הערכים השונים של מערך הנתונים, והעמודה השנייה מפרטת את התדירות של כל ערך. התדירות היא מספר הפעמים שהערך מופיע במערך הנתונים. לדוגמה, אם מערך הנתונים מכיל את המספרים 1, 2, 2, 3, 4 ו-4, טבלת ההתפלגות תיראה כך:

ערך תדירות
1 1
2 2
3 1
4 2

בדוגמה זו, הערך 1 מופיע פעם אחת בערכת הנתונים, הערך 2 מופיע פעמיים, הערך 3 מופיע פעם אחת והערך 4 מופיע פעמיים.

סוגי טבלאות תפוצה

טבלת התפלגות התדרים היחסית

טבלת התפלגות תדירות יחסית היא סוג של טבלת התפלגות המציגה את התדירות היחסית של כל ערך במערך הנתונים. התדירות היחסית היא מספר הפעמים שהערך מופיע במערך הנתונים חלקי המספר הכולל של הערכים במערך הנתונים. לדוגמה, אם מערך הנתונים מכיל את המספרים 1, 2, 2, 3, 4 ו-4, טבלת התפלגות התדירות היחסית תיראה כך:

ערך תדירות יחסית
1 1/6
2 2/6
3 1/6
4 2/6

בדוגמה זו, התדירות היחסית של הערך 1 היא 1/6, התדירות היחסית של הערך 2 היא 2/6, התדירות היחסית של הערך 3 היא 1/6, והתדירות היחסית של הערך 4 היא 2. /6.

טבלת התפלגות תדרים מצטברת

טבלת התפלגות תדירות מצטברת היא סוג של טבלת התפלגות המציגה את התדירות המצטברת של כל ערך במערך הנתונים. התדירות המצטברת היא מספר הפעמים שהערך מופיע במערך הנתונים עד וכולל ערך זה. לדוגמה, אם מערך הנתונים מכיל את המספרים 1, 2, 2, 3, 4 ו-4, טבלת התפלגות התדרים המצטברת תיראה כך:

ערך תדירות מצטברת
1 1
2 3
3 4
4 6

בדוגמה זו, התדירות המצטברת של הערך 1 היא 1, התדירות המצטברת של הערך 2 היא 3, התדירות המצטברת של הערך 3 היא 4, והתדירות המצטברת של הערך 4 היא 6.

שימושים בטבלאות תפוצה

טבלאות התפלגות משמשות בתחומים רבים ושונים, כולל סטטיסטיקה, ניתוח נתונים ומחקר. ניתן להשתמש בהם כדי להשוות קבוצות שונות של נתונים, כדי לזהות מגמות או דפוסים בנתונים, או כדי ליצור תחזיות לגבי נתונים עתידיים. ניתן להשתמש בטבלאות התפלגות גם כדי לעזור להמחיש נתונים ולהקל על הבנתם.

למידע נוסף על טבלאות הפצה וכיצד להשתמש בהן, צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן