דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחקר החלל הישראלי?

איך קוראים לחקר החלל הישראלי?

איך קוראים לחקר החלל הישראלי?

מבוא לחקר החלל הישראלי

חקר החלל הוא מוקד מרכזי במחקר הישראלי מאז שנות ה-50. בימים הראשונים, תוכנית החלל של המדינה התמקדה בפיתוח לוויינים לתקשורת וניווט. במהלך השנים, התוכנית גדלה לכלול מגוון רחב של פעילויות מחקר, החל משיגור לוויינים למסלול ועד חקר השפעות החלל על גוף האדם. כיום, ישראל היא שחקנית מרכזית בתעשיית החלל העולמית, עם מספר תוכניות מחקר ויוזמות. תכניות אלו מבוצעות על ידי מגוון ארגונים, ביניהם סוכנות החלל הישראלית, התעשייה האווירית ומכון ויצמן למדע.

סוכנות החלל הישראלית

סוכנות החלל הישראלית היא הגוף הממשלתי הראשי האחראי לפיתוח ויישום תוכנית החלל של ישראל. הסוכנות הוקמה בשנת 1983 ואחראית על תיאום כל הפעילויות הקשורות לחלל בארץ. הרשות אחראית על פיתוח לוויינים, כלי שיגור וטכנולוגיות נוספות הקשורות לחלל. היא גם מפקחת על פיתוח פרויקטי מחקר הקשורים לחלל ומספקת מימון לפעילויות הקשורות לחלל.

תוכניות לווין

הרשות אחראית לפיתוח ושיגור של מספר לוויינים. אלה כוללים את סדרת לווייני הסיור של אופק, סדרת לווייני התקשורת עמוס וסדרת רכבי השיגור של שביט. סדרת הלוויינים של אופק משמשת לצורכי סיור ומעקב. סדרת הלוויינים של עמוס משמשים לתקשורת, שידור והעברת נתונים. סדרת כלי השיגור של שביט משמשים לשיגור לוויינים למסלול.

מחקר חלל

הרשות גם אחראית לפיתוח ויישום של מספר פרויקטים מחקריים הקשורים לחלל. אלה כוללים את המכון לחקר החלל, האחראי על ביצוע מחקרים על השפעות החלל על גוף האדם, ואת המכון לטכנולוגיות החלל, האחראי על פיתוח טכנולוגיות חלל חדשות.

חקר חלל

הרשות אחראית גם לפיתוח ויישום של מספר פרויקטים של חקר החלל. אלה כוללים את משימת "בראשית", שהייתה המשימה הראשונה לירח במימון פרטי, ואת משימת מאדים 2020, שהיא מיזם משותף בין ה-ISA ונאס"א.

התעשייה האווירית הישראלית

התעשייה האווירית הישראלית (תע"א) היא שחקן מרכזי בתעשיית החלל העולמית. החברה אחראית על פיתוח וייצור של מגוון רחב של טכנולוגיות הקשורות לחלל, לרבות לוויינים, רכבי שיגור וטכנולוגיות נוספות הקשורות לחלל. התעשייה האווירית אחראית על פיתוח ושיגור של מספר לוויינים, לרבות האופק. סדרת לווייני סיור, סדרת לווייני תקשורת עמוס וסדרת כלי השיגור של שביט. החברה אחראית גם לפיתוח ויישום של מספר פרויקטים מחקריים הקשורים לחלל.

מכון ויצמן למדע

מכון ויצמן למדע הוא מכון מחקר מרכזי בישראל. המכון אחראי לפיתוח ויישום של מספר פרויקטים מחקריים הקשורים לחלל. אלה כוללים את המכון לחקר החלל, האחראי על ביצוע מחקרים על השפעות החלל על גוף האדם, ואת המכון לטכנולוגיות החלל, האחראי על פיתוח טכנולוגיות חלל חדשות.

השוואה מהירה

אִרגוּן לוויינים השקת רכבים מחקר חלל חקר חלל
סוכנות החלל הישראלית אופק, עמוס שביט המכון לחקר החלל, המכון לטכנולוגיית החלל בראשית, מאדים 2020
התעשייה האווירית הישראלית אופק, עמוס שביט המכון לחקר החלל, המכון לטכנולוגיית החלל לא
מכון ויצמן למדע לא לא המכון לחקר החלל, המכון לטכנולוגיית החלל לא

חקר החלל הישראלי עבר כברת דרך מאז שנות ה-50. כיום, המדינה היא שחקן מרכזי בתעשיית החלל העולמית, עם מספר תוכניות מחקר ויוזמות. תוכניות אלו מבוצעות על ידי מגוון ארגונים, ביניהם סוכנות החלל הישראלית, התעשייה האווירית ומכון ויצמן למדע. באמצעות תכניות אלו, ישראל תורמת תרומה משמעותית לקידום חקר החלל והמחקר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן