דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחלק האחורי של הברך?

איך קוראים לחלק האחורי של הברך?

איך קוראים לחלק האחורי של הברך?

מהו החלק האחורי של הברך?

הברך היא מפרק מורכב בגוף האדם המחבר את הירך והרגל התחתונה. הוא מורכב משלוש עצמות, עצם הירך, השוקה והפטלה, כמו גם מספר רצועות ושרירים. החלק האחורי של הברך הוא האזור שמאחורי מפרק הברך, והוא ידוע בשם הפוסה הפופליטאלית.

אנטומיה של הברך

מפרק הברך הוא מפרק ציר המאפשר כיפוף והרחבה של הרגל התחתונה. הוא מורכב משלוש עצמות: עצם הירך, השוקה והפטלה. עצם הירך היא עצם הירך, והיא מתחברת לעצם השוקה, שהיא הגדולה מבין שתי עצמות הרגל התחתונה. הפיקה, או פיקת הברך, היא עצם קטנה שיושבת מול מפרק הברך ועוזרת להגן עליו. מפרק הברך מוחזק יחד על ידי מספר רצועות, כולל הרצועה המדיאלית הביטחונית (MCL), הרצועה הצדדית (LCL) , והרצועה הצולבת הקדמית (ACL). רצועות אלו מספקות יציבות למפרק הברך ומסייעות במניעת תנועה מוגזמת. מפרק הברך נתמך גם על ידי מספר שרירים, כולל שרירי הארבע ראשי, שרירי הירך האחורי ושרירי השוק. שרירים אלו עוזרים להניע את מפרק הברך ולספק יציבות.

מהו הפוסה הפופליטאלית?

הפוסה הפופליטאלית היא האזור שמאחורי מפרק הברך. זהו אזור בצורת משולש שגובל בראשים המדיאליים והצדדיים של שריר הגסטרוקנמיוס, שריר הירך הדו-ראשי ושריר semimembranosus. הפוסה הפופליטאלית מכילה מספר מבנים חשובים, כולל העורק הפופליטאלי, הווריד הפופליטאלי, השוק השוקית. עצב, והעצב הפרונאלי המשותף. מבנים אלה אחראים על אספקת אותות דם ועצבים לרגל התחתונה.

עורק פופליטאלי

עורק הפופליטאלי הוא עורק ראשי ברגל התחתונה. זהו ענף של עורק הירך ומספק דם לרגל התחתונה ולכף הרגל. הוא ממוקם בפוסה הפופליטאלי ומוגן על ידי השרירים שמסביב.

וריד הפופליטאלי

וריד הפופליטאלי הוא וריד ראשי ברגל התחתונה. זהו ענף של וריד הירך ונושא דם נטול חמצן מהרגל התחתונה ומכף הרגל חזרה אל הלב. הוא ממוקם בפוסה הפופליטאלי ומוגן על ידי השרירים שמסביב.

עצב השוקה

עצב השוקה הוא עצב עיקרי ברגל התחתונה. זהו ענף של העצב הסיאטי ומספק אותות עצביים לשרירי הרגל התחתונה וכף הרגל. הוא ממוקם בפוסה הפופליטאלי ומוגן על ידי השרירים שמסביב.

עצב פרונאלי נפוץ

העצב הפרונאלי המשותף הוא עצב ראשי ברגל התחתונה. זהו ענף של העצב הסיאטי ומספק אותות עצביים לשרירי הרגל התחתונה וכף הרגל. הוא ממוקם בפוסה הפופליטאלי ומוגן על ידי השרירים שמסביב.

סיכום

החלק האחורי של הברך הוא אזור חשוב בגוף המורכב מכמה מבנים, כולל העורק הפופליטאלי, הווריד הפופליטאלי, העצב הטיביאלי והעצב הפרונאלי המשותף. מבנים אלה אחראים על אספקת אותות דם ועצבים לרגל התחתונה. החלק האחורי של הברך ידוע גם בשם הפוסה הפופליטאלית. הבנת האנטומיה של הברך יכולה לסייע במניעת פציעות ולהבטיח תפקוד תקין של המפרק.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן