דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחלמון הביצה?

איך קוראים לחלמון הביצה?

איך קוראים לחלמון הביצה?

מהו חלמון ביצה?

החלמון של ביצה הוא המרכז הצהבהב של הביצה. הוא מוקף בשכבה דקה של חלבון ביצה ועטוף בקליפת הביצה. החלמון הוא מקור התזונה לעובר המתפתח של ביצית מופרית.

החלמון מכיל את רוב השומן והחלבון של הביצה וכן ויטמינים ומינרלים. הוא מכיל גם כולסטרול, אם כי כמות הכולסטרול בחלמון ביצה בודדת נמוכה בהרבה ממה שחשבו בעבר.

נושאים קשורים:

 

הערך התזונתי של החלמון

החלמון מכיל יותר ממחצית מסך הקלוריות של הביצה. הוא מכיל גם את כל השומן של הביצה, הכולסטרול ורוב הויטמינים והמינרלים של הביצה. החלמון מכיל ויטמינים A, D, E ו-K, כמו גם חומצה פולית, ברזל וסידן.

החלמון מכיל גם את רוב החלבון של הביצה. הוא מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון הביצה מכיל מעט חלבון, אך הוא אינו נחשב לחלבון מלא מכיוון שהוא חסר חומצות אמינו חיוניות מסוימות.

כולסטרול בחלמון

החלמון מכיל כולסטרול, אך הכמות נמוכה בהרבה ממה שחשבו בעבר. חלמון ביצה גדול יחיד מכיל כ-186 מ”ג כולסטרול. מדובר בכ-62% מהערך היומי המומלץ לכולסטרול.

עם זאת, מחקרים הראו שלכולסטרול בתזונה יש השפעה קטנה בהרבה על רמות הכולסטרול בדם ממה שחשבו בעבר. למעשה, מחקרים מסוימים מצאו שאכילת ביצים עשויה למעשה לעזור לשפר את רמות הכולסטרול.

היתרונות הבריאותיים של החלמונית

החלמון מכיל ויטמינים ומינרלים חשובים רבים שיכולים לספק יתרונות בריאותיים. למשל, החלמון מכיל לוטאין וזאקסנטין, שני נוגדי חמצון החשובים לבריאות העיניים. החלמון מכיל גם כולין, חומר תזונתי חשוב להתפתחות המוח ולתפקודו.

ביצים הן גם מקור טוב לחלבון, שיכול לעזור בירידה במשקל ובבניית שרירים. אכילת ביצים יכולה גם לעזור לשמור על תחושת שובע לאורך זמן, מה שיכול לעזור בניהול משקל.

שימושים אחרים לחלמון

ניתן להשתמש בחלמון גם בבישול ואפייה. ניתן להשתמש בו להכנת רפרפים, מוסים וקינוחים אחרים. ניתן להשתמש בו גם להכנת רטבים, כמו הולנדייז וברנייז. ניתן להשתמש בחלמון גם להכנת מיונז ותחליבים אחרים.

ניתן להשתמש בחלמון גם להכנת ביצים מקושקשות, חביתות ומנות ביצים אחרות. החלמון משמש לעתים קרובות גם לעיבוי רטבים ומרקים.

ניתן להשתמש בחלמון גם להכנת אבקת חלמון ביצה, שהיא מוצר יציב מדף שניתן להשתמש בו באפייה ובמתכונים נוספים.

למידע נוסף על חלמון ביצה, בקר בדף ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן