דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לדוח רווח והפסד?

איך קוראים לדוח רווח והפסד?

איך קוראים לדוח רווח והפסד?

מהי הצהרת הכנסה?

דוח רווח והפסד הוא דוח כספי המסכם את ההכנסות וההוצאות של החברה על פני פרק זמן נתון. זה ידוע גם כדוח רווח והפסד (P&L) או דוח רווח והפסד. דוח רווח והפסד מספק תמונת מצב של הביצועים הפיננסיים של החברה על פני תקופה, בדרך כלל רבעון או שנה.

מרכיבי הצהרת הכנסה

דוח רווח והפסד מכיל בדרך כלל ארבעה מרכיבים עיקריים: הכנסות, הוצאות, רווחים והפסדים. הכנסה היא הסכום הכולל של כסף שמרוויחה חברה ממכירת סחורות ושירותים. הוצאות הן העלויות הכרוכות בייצור ומכירה של סחורות ושירותים אלה. רווחים הם הכנסה מהשקעות או ממקורות אחרים, כגון ריבית שנצברת על חשבונות חיסכון. הפסדים הם עלויות הקשורות להשקעות או למקורות אחרים, כגון ריבית המשולמת על הלוואות.

מטרת הצהרת הכנסה

דוח רווח והפסד משמש להערכת הביצועים הפיננסיים של החברה לאורך תקופה. זה עוזר למשקיעים ולבעלי עניין אחרים להבין עד כמה החברה מצליחה ולאן פניה מועדות. זה גם עוזר להנהלה לזהות תחומי חוזק וחולשה ולקבל החלטות כיצד לשפר את ביצועי החברה.

הַכנָסָה

הכנסה היא הסכום הכולל של כסף שמרוויחה חברה ממכירת סחורות ושירותים. זוהי השורה העליונה של דוח רווח והפסד והיא לרוב המרכיב הגדול ביותר. ניתן לחלק את ההכנסות לקטגוריות כגון מכירות, שירותים והכנסות אחרות.

הוצאות

הוצאות הן העלויות הכרוכות בייצור ומכירת סחורות ושירותים. הם מהווים את השורה השנייה בדוח רווח והפסד והם בדרך כלל המרכיב השני בגודלו. ניתן לחלק את ההוצאות לקטגוריות כמו עלות סחורה שנמכרה, הוצאות תפעול והוצאות אחרות.

רווחים והפסדים

רווחים והפסדים הם הכנסות או הוצאות מהשקעות או ממקורות אחרים. הם מהווים את השורה השלישית בדוח רווח והפסד והם בדרך כלל המרכיב הקטן ביותר. ניתן לחלק רווחים והפסדים לקטגוריות כגון הכנסות ריבית, דיבידנדים ורווחים או הפסדים אחרים.

הכנסה נטו

הרווח הנקי הוא השורה הרביעית בדוח רווח והפסד והיא השורה התחתונה. זהו הסכום הכולל של כסף שחברה מרוויחה או מפסידה לאורך תקופה. זה מחושב על ידי הפחתת סך ההוצאות מסך ההכנסות.

דוח רווח והפסד הוא דוח כספי חשוב המספק תמונת מצב של ביצועים פיננסיים של חברה לאורך תקופה. הוא משמש משקיעים ובעלי עניין אחרים כדי להעריך את ביצועי החברה ולקבל החלטות כיצד לשפר אותם. למידע נוסף, צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן