דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לדגמים של רנואר?

איך קוראים לדגמים של רנואר?

איך קוראים לדגמים של רנואר?

מי היו הדוגמניות של רנואר?

פייר-אוגוסט רנואר היה אמן צרפתי שהיה צייר מוביל בפיתוח הסגנון האימפרסיוניסטי. במהלך הקריירה שלו, רנואר צייר מאות דיוקנאות, שרבים מהם הציגו את הדגמים האהובים עליו. הדגמים הללו היו האנשים שרנואר השתמש בהם כדי להחיות את ציוריו.

אלפונסין פורנז

אלפונסין פורנייס הייתה כובסת מהכפר הקטן אסויי. היא הייתה בתו של פונדקאי מקומי והייתה ידועה ביופיה. רנואר פגש אותה לראשונה בשנת 1881 והיא הפכה במהירות לדוגמנית האהובה עליו. היא הייתה הנושא של רבים מציוריו, כולל "ארוחת הצהריים של מסיבת השייט".

ז'אן סמרי

ז'אן סמרי הייתה שחקנית וזמרת שהייתה קבועה בסצנת התיאטרון הפריזאי. היא הייתה חברה קרובה של רנואר והופיעה לעתים קרובות בציוריו. היא הייתה הנושא של כמה מיצירותיו המפורסמות ביותר, כולל "המתרחצים" ו"הנדנדה".

ליז טרהוט

ליסה טרהוט הייתה אישה צעירה ממשפחה עשירה בפריז. היא הייתה קבועה בסצנת התיאטרון הפריזאית והייתה חברה קרובה של רנואר. היא הייתה הנושא של כמה מיצירותיו המפורסמות ביותר, כולל "ריקוד בבוגיבל" ו"המטריות".

גבריאל רנארד

גבריאל רנרד הייתה אישה צעירה שעבדה כתופרת בסטודיו של רנואר. היא הייתה הנושא של כמה מיצירותיו המפורסמות ביותר, כולל "המתרחצים הגדולים" ו"המתרחצים בלה גרנוילר".

טבלת הדגמים של רנואר

שֵׁם כיבוש עבודות ראויות לציון
אלפונסין פורנז כובסת ארוחת צהריים של מסיבת השייט
ז'אן סמרי שחקנית וזמרת המתרחצים, הנדנדה
ליז טרהוט פריזאי עשיר ריקוד בבוג'יבל, המטריות
גבריאל רנארד תוֹפֶרֶת המתרחצים הגדולים, המתרחצים בלה גרנוילר

הדגמים של רנואר היו חלק בלתי נפרד מהאמנות שלו. הוא השתמש בהם כדי להחיות את ציוריו ולתפוס את הרגש והיופי של הרגע. בעוד שחלק מהדגמים שלו היו דוגמנים מקצועיים, רובם היו אנשים שהוא נתקל בהם בחיי היומיום. הם היו האנשים שנתנו לו השראה ועזרו לו ליצור כמה מיצירות האמנות האייקוניות ביותר בהיסטוריה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן