דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לבתו של המן?

איך קוראים לבתו של המן?

איך קוראים לבתו של המן?

מי זה המן?

המן הוא דמות במגילת אסתר המקראית. הוא יועץ למלך הפרסי אחשוורוש והוא האנטגוניסט הראשי של הסיפור. הוא אדם אכזר ורשע המבקש להשמיד את העם היהודי. בסופו של דבר הוא סוכל על ידי המלכה האמיצה אסתר ובן דודה מרדכי.

מהו סיפורם של אסתר והמן?

סיפורם של אסתר והמן הוא אחד הסיפורים המפורסמים בתנ"ך. הוא מספר על איך המלכה האמיצה אסתר הצילה את העם היהודי מהשמדה. לאחר שהמלך הפרסי אחשוורוש התגרש מאשתו ושתי, הוא בחר באסתר למלכה החדשה שלו. אסתר הייתה יהודייה, ובן דודה מרדכי היה זה שהמליץ עליה למלך. המן היה יועץ למלך והוא היה איש רשע. הייתה לו שנאה עמוקה לעם היהודי והוא תכנן להרוג את כולם. הוא שכנע את המלך להוציא גזירה שתאפשר לו לעשות זאת.

איך אסתר המלכה הצילה את העם היהודי?

אסתר המלכה הייתה אמיצה דיה ללכת לפני המלך ולהתחנן על חיי עמה. היא חשפה בפני המלך את זהותה היהודית והתחננה שיחוס על בני עמה. המלך התרגש מהתחינה שלה והוא הסכים לחוס על העם היהודי. הוא גם הוציא צו שאפשר להם להגן על עצמם מפני אויביהם.

איך קוראים לבתו של המן?

להמן הייתה בת בשם זרש. היא הייתה אישה רעה שתמכה בתוכנית של אביה להרוג את העם היהודי. היא עודדה אותו להמשיך בתוכניתו ואף הציעה לו לבנות גרדום לתלות עליו את מרדכי.

מה קרה לזרש?

כאשר נודע למלך על תוכניתו של המן, הוא זעם. את המן תלה על הגרדום שבנה למרדכי. לגבי זרש, היא גורשה מבית הדין ונחלת אביה נמסרה למרדכי.

סיפורם של אסתר והמן הוא תזכורת רבת עוצמה לחשיבות העמידה על מה שנכון. אסתר המלכה הייתה אמיצה דיה ללכת לפני המלך ולהתחנן על חיי עמה. אומץ לבה ואמונתה הצילו את העם היהודי מהרס. אשר לבתו של המן זרש, היא הייתה אישה רעה שתמכה בתוכנית של אביה להרוג את העם היהודי. לבסוף היא גורשה מבית הדין ונחלת אביה נמסרה למרדכי. למידע נוסף על הסיפור הזה, לחץ כאן או בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

לסיכום, לבתו של המן קראו זרש. היא הייתה אישה רעה שתמכה בתוכנית של אביה להרוג את העם היהודי. לבסוף היא גורשה מבית הדין ונחלת אביה נמסרה למרדכי. סיפורם של אסתר והמן הוא תזכורת רבת עוצמה לחשיבות העמידה על מה שנכון ושל ההשלכות של הרשע.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן