דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאקורדים לפסנתר?

איך קוראים לאקורדים לפסנתר?

איך קוראים לאקורדים לפסנתר?

מהם אקורדים לפסנתר?

אקורדים לפסנתר הם אבני הבניין של המוזיקה. הם שילובים של שלושה או יותר תווים שנוגנו יחד בו זמנית. אקורדים משמשים כדי ליצור הרמוניה ולספק את הבסיס למנגינות. הם חיוניים לנגינה בפסנתר ולהבנת תורת המוזיקה.

סוגי אקורדים לפסנתר

ישנם סוגים רבים ושונים של אקורדים לפסנתר. הסוג הנפוץ ביותר של אקורד הוא השלשה, המורכב משלושה צלילים: השורש, השלישי והחמישי. שלישיות הן הבסיס לרוב האקורדים וניתן למצוא אותן כמעט בכל סוג של מוזיקה. סוגים אחרים של אקורדים כוללים אקורדים שביעית, שהם אקורדים בני ארבעה צלילים המורכבים משורש, שלישי, חמישי ושביעי. אקורדים תשיעי, אקורדים אחד עשר ואקורדים שלושה עשר הם כולם וריאציות של אקורדים שביעית.

איך לנגן אקורדים לפסנתר

נגינה על אקורדים לפסנתר היא קלה יחסית. התחל במציאת תו השורש של האקורד. זה התו שעל שמו נקרא האקורד. לדוגמה, אקורד דו מז'ור מורכב מהתווים C, E ו-G. תו השורש הוא C. לאחר שזיהית את תו הבסיס, תוכל לנגן את שאר התווים של האקורד. כדי לנגן אקורד דו מז'ור, לחץ על מקשי C, E ו-G בפסנתר בו-זמנית. זה ייצור צליל מלא ועשיר.

איך קוראים לאקורדים לפסנתר?

אקורדים לפסנתר נקראים על שם תו השורש. לדוגמה, אקורד סי מז'ור נקרא פשוט "אקורד סי". לאקורדים אחרים עשויה להיות סיומת המציינת את סוג האקורד. לדוגמה, אקורד שביעית דו מז'ור נקרא "Cmaj7" או "סי מז'ור שביעית". ניתן לקרוא לאקורדים גם לפי המרווחים שלהם. לדוגמה, אקורד דו מז'ור מורכב מצליל שורש, שלישי מז'ור וחמישית מושלמת. אז, אקורד דו מז'ור יכול להיקרא גם אקורד "שורש, שלישי מז'ור, חמישית מושלמת".

סיכום

אקורדים לפסנתר הם אבני הבניין של המוזיקה. הם חיוניים לנגינה בפסנתר ולהבנת תורת המוזיקה. אקורדים נקראים על שם תו השורש וניתן לקרוא להם גם לפי המרווחים שלהם. הכרת שמות האקורדים וכיצד לנגן אותם תעזור לך להפוך לנגן פסנתר טוב יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן