דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאקורדים לגיטרה?

איך קוראים לאקורדים לגיטרה?

איך קוראים לאקורדים לגיטרה?

מהם אקורדים לגיטרה?

אקורדים בגיטרה הם אבני הבניין של נגינה בגיטרה. הם שילוב של תווים המושמעים בו זמנית כדי ליצור אקורד. אקורדים משמשים ליצירת מנגינות, התקדמות וליווי. הכרת שמות האקורדים וכיצד לנגן אותם היא חלק חיוני בלימוד גיטרה.

סוגי אקורדים לגיטרה

ניתן לחלק את אקורדי הגיטרה לשתי קטגוריות עיקריות: מז'ור ומינורי. אקורדים מז'ור הם בדרך כלל שמחים ואופטימיים, בעוד שאקורדים מינוריים בדרך כלל קודרים ומלנכוליים יותר. אקורדים מז'וריים מורכבים משלושה צלילים: תו השורש, השלישי והחמישי. אקורדים מינוריים מורכבים גם משלושה צלילים: תו השורש, השליש השטוח והחמישי.

אקורדים מז'ור

אקורדים מז'וריים הם הסוג הנפוץ ביותר של אקורד ומשמשים בז'אנרים רבים של מוזיקה. הם מורכבים מצליל השורש, השלישי והחמישי. דוגמאות לאקורדים מז'וריים כוללים א-מז'ור, דו-מז'ור ו-דו-מז'ור.

אקורדים מינוריים

אקורדים מינוריים נפוצים פחות מאקורדים מז'וריים ומשמשים במגוון ז'אנרים. הם מורכבים מתו השורש, השליש הפחוס והחמישי. דוגמאות לאקורדים מינוריים כוללים א מינור, סי מינור ו-מי מינור.

אקורדים שביעית

אקורדים שביעית הם סוג של אקורד המורכב מארבעה צלילים: תו השורש, השלישי, החמישי והשביעי. דוגמאות לאקורדים שביעית כוללות A7, C7 ו-E7.

טבלת אקורדים לגיטרה

סוג אקורד הערות
גדול שורש, שלישי, חמישי
קַטִין שורש, שטוח שלישי, חמישי
שְׁבִיעִית שורש, שלישי, חמישי, שביעי

סיכום

אקורדים בגיטרה הם אבני הבניין של נגינה בגיטרה. הכרת שמות האקורדים וכיצד לנגן אותם היא חלק חיוני בלימוד גיטרה. אקורדים מז'ור הם בדרך כלל שמחים ואופטימיים, בעוד שאקורדים מינוריים בדרך כלל קודרים ומלנכוליים יותר. אקורדים שביעית הם סוג של אקורד המורכב מארבעה צלילים: תו השורש, השלישי, החמישי והשביעי. עם הבנה בסיסית של אקורדים בגיטרה, אתה יכול להתחיל לחקור את עולם הנגינה בגיטרה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן