דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאצבעות הרגליים?

איך קוראים לאצבעות הרגליים?

איך קוראים לאצבעות הרגליים?

איך קוראים לאצבעות הרגליים?

האצבעות בכל רגל נקראות לפי מיקומן. הבוהן הגדולה נקראת הלוקס, הבוהן השנייה נקראת הספרה השנייה, הבוהן השלישית נקראת הספרה השלישית, הבוהן הרביעית נקראת הספרה הרביעית, והבוהן החמישית נקראת הספרה החמישית.

אנטומיה של האצבעות

אצבעות הרגליים מורכבות ממספר עצמות, שרירים ורצועות. עצמות האצבעות נקראות פלנגות. לכל אצבע יש שלושה פלנגות, מלבד הבוהן הגדולה שיש לה שניים. השרירים והרצועות של אצבעות הרגליים עוזרים להזיז את האצבעות ולהשאיר אותן במקומן.

פונקציות של אצבעות הרגליים

אצבעות הרגליים חשובות לאיזון ויציבות בעמידה והליכה. הם גם עוזרים לאחוז ולהחזיק חפצים. אצבעות הרגליים גם עוזרות לספק טווח רחב של תנועה בעת ריצה וקפיצה.

פציעות נפוצות בבוהן

פציעות הבוהן הנפוצות ביותר הן נקעים, שברים ונקעים. נקעים מתרחשים כאשר הרצועות של אצבעות הרגליים נמתחות או נקרעות. שברים מתרחשים כאשר עצמות האצבעות נשברות. נקעים מתרחשים כאשר עצמות אצבעות הרגליים נאלצות לצאת ממקומן הרגיל.

טיפול בפציעות בוהן

הטיפול בפציעות הבוהן תלוי בסוג ובחומרת הפציעה. ניתן לטפל בנקעים קלים ושברים במנוחה, קרח, דחיסה והגבהה. נקעים ושברים חמורים עשויים לדרוש ניתוח. נקעים עשויים לדרוש הפחתה ידנית או ניתוח.

סיכום

אצבעות הרגליים חשובות לאיזון ויציבות בעמידה והליכה. הם גם עוזרים לאחוז ולהחזיק חפצים. פציעות אצבע נפוצות כוללות נקעים, שברים ונקעים. הטיפול בפציעות הבוהן תלוי בסוג ובחומרת הפציעה. למידע נוסף על האנטומיה והתפקוד של אצבעות הרגליים, עיין בסרטון YouTube זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן