דף הבית » איך קוראים » איך נקראת השבת שלפני ראש השנה?

איך נקראת השבת שלפני ראש השנה?

איך נקראת השבת שלפני ראש השנה?

מהי השבת שלפני ראש השנה?

השבת שלפני ראש השנה היא שבת מיוחדת שנחגגת באמונה היהודית. היא ידועה בשם שבת שובה, שפירושה בעברית "שבת חוזרת". שבת זו היא זמן של הרהור ותשובה, והיא נועדה להיות זמן הכנה רוחנית לקראת הימים הנוראים הקרובים.

תולדות שבת שובה

השבת שלפני ראש השנה נחגגת כבר מאות שנים. מאמינים שמסורת שבת שובה החלה במאה ה-16, כאשר מקובלי צפת בישראל החלו לשמור את השבת המיוחדת. המקובלים האמינו שהשבת שלפני ראש השנה היא זמן של הכנה רוחנית לקראת הימים הנוראים, והם עודדו את חסידיהם לשמור את השבת בצורה מיוחדת.

איך חוגגים שבת שובה?

שבת שובה נחגגת במגוון דרכים. אנשים רבים ישתתפו בתפילות בבית הכנסת בשבת שלפני ראש השנה, וחלקם אף ישארו ערים כל הלילה בלימוד תורה. אחרים יעבירו את היום בהתבוננות ובתפילה, וחלקם אף יצמו.

תפילות מיוחדות

בשבת שובה מתקיימים תפילות מיוחדות בתפילות בית הכנסת. תפילות אלו נועדו לסייע בהכנת המתפללים לקראת החגים הנוראים הקרובים. התפילות מתמקדות בתשובה ובסליחה, והן נועדו לעזור למתפללים להרהר במעשיהם בעבר ולתקן כל עוול שהם ביצעו.

מאכלים מיוחדים

בשבת שובה יש אנשים שיאכלו מאכלים מיוחדים שנועדו לסמל את נושאי החזרה בתשובה ומחילה. לדוגמה, יש אנשים שיאכלו תפוחים טבולים בדבש, המסמל את התקווה לשנה חדשה מתוקה. אנשים אחרים יאכלו חלה עגולה, המסמלת את מחזור השנה.

השוואה מהירה

שבת לפני ראש השנה שבת שובה
שבת מיוחדת זמן של הרהור ותשובה
התחיל במאה ה-16 נצפה על ידי מקובלי צפת
להשתתף בשירותי בית הכנסת הישארו ערים כל הלילה בלימוד תורה
הרהור ותפילה תַעֲנִית
תפילות מיוחדות מאכלים מיוחדים

לסיכום, השבת שלפני ראש השנה היא שבת מיוחדת שנחגגת באמונה היהודית. היא ידועה בשם שבת שובה, והיא זמן של הרהור ותשובה. לפי ההערכה היא החלה במאה ה-16, והיא נצפית על ידי מקובלי צפת בישראל. בשבת שובה אנשים ישתתפו בתפילות בבית הכנסת, ישארו ערים כל הלילה בלימוד תורה, יחשבו ויתפללו ואפילו צמו. תפילות מיוחדות נאמרות בשירותי בית הכנסת, ואוכלים מאכלים מיוחדים כדי לסמל את הנושאים של תשובה ומחילה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן