דף הבית » איך קוראים » איך נקראת השבת שלפני הכיפורים?

איך נקראת השבת שלפני הכיפורים?

איך נקראת השבת שלפני הכיפורים?

מהי השבת שלפני הכיפורים?

השבת שלפני החג היהודי של יום כיפור ידועה בשם שבת שובה. שבת מיוחדת זו חלה בין חגי ראש השנה ליום כיפור. זהו זמן של תשובה והרהורים לפני היום הקדוש ביותר של השנה היהודית.

מה זאת אומרת שבת שובה?

השם שבת שובה נגזר מהמילים העבריות שובה שמשמעותן "שובה" ושבת שמשמעותה "שבת". השם משקף את הרעיון ששבת זו היא זמן לשוב אל ה' ולהרהר במעשינו בשנה האחרונה.

מהם מנהגי שבת שובה?

שבת שובה היא שבת מיוחדת עם מנהגים ומסורות ייחודיות. עיקר התפילה של שבת שובה היא תפילת מוסף, שהיא תפילה נוספת הנאמרת בשבת. במהלך תפילה זו קוראים את ההפטרה, חלק מהנביאים. פרשת שבת שובה תמיד זהה. זה חלק הושע, שמתחיל במילים "שובו ישראל אל ה' אלוקיכם". חלק זה הוא קריאה לתשובה ותזכורת לאהבת ה' ורחמיו. בנוסף, הרבה אנשים קוראים תפילות מיוחדות בשבת שובה. תפילות אלו ידועות בשם סליחות והן נאמרות בשעות הבוקר המוקדמות לפני תחילת היום.

מה המשמעות של הסליחות?

הסליחות הן תפילות של תשובה ומחילה. אומרים שהם מבקשים מאלוהים סליחה על חטאינו ומבקשים את רחמיו. הסליחות נאמרות בימים שלפני יום הכיפורים, אך יש להן משמעות במיוחד בשבת שובה.

מה המשמעות של ההפטרה?

ההפטרה היא חלק מהנביאים הנקרא בטקס המוסף בשבת שובה. ההפטרה היא תזכורת לאהבת ה' ורחמיו וקריאה לתשובה. זו תזכורת שתמיד אפשר לפנות אל ה' ולבקש סליחה.

מהם מנהגי היום?

בשבת שובה נוהגים ללבוש בגדים לבנים ולאכול סעודה חגיגית. כמו כן נהוג לומר תפילות מיוחדות וללמוד תורה.

מהי משמעותה של שבת שובה?

שבת שובה היא יום מיוחד של תשובה והרהורים לפני היום הקדוש ביותר בשנה היהודית. זוהי תזכורת לאהבת ה' ורחמיו וקריאה לחזור אליו. זה הזמן להרהר במעשינו בשנה האחרונה ולבקש סליחה. למידע נוסף על שבת שובה כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן