דף הבית » איך קוראים » איך נקראים 10 בני המן?

איך נקראים 10 בני המן?

איך נקראים 10 בני המן?

מהם 10 בני המן?

המן היה דמות במגילת אסתר בתנ"ך העברי. הוא היה יועץ של המלך הפרסי אחשוורוש ונודע בשנאתו לעם היהודי. בסיפור היו להמן 10 בנים שנהרגו על ידי היהודים בעיר שושן. 10 בניו של המן נקראים במגילת אסתר, ושמותיהם הם פרשנדתה, דלפון, אספתה, פורתה, עדליה, ארידתא, פרמשתא, אריסאאי, ארידאי ו-ואיזתא.

בני המן במגילת אסתר

מגילת אסתר מספרת את סיפורה של אישה יהודייה בשם אסתר שהופכת למלכת פרס. יועצו של המלך, המן, זומם להרוג את כל יהודי הממלכה. אסתר ובן דודה מרדכי מצליחים להציל את היהודים בכך שהם משכנעים את המלך לחוס עליהם. בסיפור נהרגים 10 בניו של המן בעיר שושן. במגילת אסתר אין מידע נוסף על הבנים, מלבד שמותיהם.

משמעות שמות הבנים

שמותיהם של 10 בני המן היו נושא להשערות רבות. יש חוקרים הסבורים שהשמות נגזרים ממילים פרסיות, בעוד שאחרים מאמינים שמדובר במילים עבריות. הפרשנות השכיחה ביותר לשמות היא שהם נגזרים ממילים פרסיות. פרשנדתה, למשל, מאמינים שפירושו "ניתן על ידי הפרסים", בעוד שדלפון נחשב ל"שופט".

השוואה מהירה של הבנים

בֵּן מַשְׁמָעוּת
פרשנדתה ניתן על ידי הפרסים
דלפון לִשְׁפּוֹט
אספתה פָּרָשׁ
פורתה פּוֹרֶה
עדליה אלוהים הוא המפלט שלי
ארידאתה אויב הידע
פרמשטה אַלִים
אריסאי אריה של אלוהים
ארידאי אויב הידע
ויזאטה זאב קטן

שמותיהם של 10 בני המן מספקים תובנה מעניינת לגבי דמותו של המן ואמונותיו. מהשמות עולה כי המן היה פרסי גאה שעוין את היהודים ואת דתם.

דעה אישית

סיפורם של המן ו-10 בניו הוא סיפור מעניין, והוא מספק תובנה על ההיסטוריה של העם היהודי. זוהי תזכורת לחשיבות העמידה על מה שנכון, גם מול מצוקה. שמותיהם של 10 בני המן הם גם תזכורת לכוחה של השפה וכיצד ניתן להשתמש בה כדי לבטא את האמונות והערכים של האדם. שמות הבנים מספקים תובנה מעניינת על דמותו של המן ואמונותיו.

סיכום

10 בני המן הם חלק חשוב בסיפורה של אסתר בתנ"ך העברי. שמותיהם מספקים תובנה מעניינת לגבי דמותו של המן ואמונותיו. סיפור המן ו-10 בניו הוא תזכורת לחשיבות העמידה על מה שנכון, גם מול מצוקה. למידע נוסף על 10 בניו של המן, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן