דף הבית » איך קוראים » איך נקראות יחידות נוזל?

איך נקראות יחידות נוזל?

איך נקראות יחידות נוזל?

מהן יחידות נוזל?

יחידות נוזל הן יחידות מדידה המשמשות למדידת נפח של נוזל או גז. ניתן להשתמש ביחידות נוזל למדידת כמות הנוזל או הגז במיכל, כמות הנוזל או הגז הזורם בצינור, או כמות הנוזל או הגז באזור נתון. יחידות הנוזל נמדדות בדרך כלל בליטר (L), מיליליטר (מ"ל), גלונים (גלון) ומ"ק (מ"ק). יחידת הנוזל הנפוצה ביותר היא הליטר (L), ששווה ל-1,000 מיליליטר (מ"ל).

סוגי יחידות נוזלים

ניתן לחלק יחידות נוזלים לשתי קטגוריות: נפח ומסה. יחידות נוזל נפח מודדות את הנפח של נוזל או גז, בעוד שיחידות נוזל מסה מודדות את המסה של נוזל או גז.

יחידות נוזל נפח

יחידות נוזל נפח מודדות את הנפח של נוזל או גז. יחידות הנוזל הנפחי הנפוצות ביותר הן ליטר (L), מיליליטר (מ"ל), גלונים (גאל) ומ"ק (m3).

יחידות נוזל מסה

יחידות נוזל מסה מודדות את המסה של נוזל או גז. יחידות הנוזל הנפוצות ביותר הן קילוגרמים (ק"ג), גרם (ג) ואונקיות (אונקיות).

דוגמאות ליחידות נוזלים

יחידות נוזל נפח

יחידה נוֹטָרִיקוֹן שווה ערך
לִיטר ל 1,000 מ"ל
מיליליטר מ"ל 1/1,000 ליטר
גַלוֹן גל 3.785 ל'
מטר מרובע m3 1,000 ל'

יחידות נוזל מסה

יחידה נוֹטָרִיקוֹן שווה ערך
קִילוֹגרָם ק"ג 1,000 גרם
גְרַם ז 1/1,000 ק"ג
אוּנְקִיָה עוז 28.35 גרם

סיכום

יחידות נוזל הן יחידות מדידה המשמשות למדידת נפח של נוזל או גז. ניתן לחלק יחידות נוזלים לשתי קטגוריות: נפח ומסה. יחידות הנוזל הנפחי הנפוצות ביותר הן ליטר (L), מיליליטר (מ"ל), גלונים (גאל) ומ"ק (m3). יחידות הנוזל הנפוצות ביותר הן קילוגרמים (ק"ג), גרם (ג) ואונקיות (אונקיות).

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן