דף הבית » איך קוראים » מה שמו של מד גז?

מה שמו של מד גז?

מה שמו של מד גז?

מהו מד גז?

מד גז הוא מכשיר המשמש למדידת כמות הדלק הנצרכת על ידי משק בית או עסק. מדי גז מותקנים בדרך כלל על ידי חברות שירות ומודד את כמות הגז הטבעי או הפרופאן המשמשים. הקריאות משמשות לחישוב החשבון החודשי של הלקוח.

סוגי מדי גז

ישנם מספר סוגים שונים של מדי גז המשמשים בהתאם לסוג הדלק הנמדד. הסוגים הנפוצים ביותר של מדי גז הם מדי אפרגמה, סיבובי, טורבינה ומדי אולטרסאונד. כל סוג של מונה פועל בצורה שונה, אך כולם נועדו למדוד את כמות הגז שעוברת דרכם.

מדי דיאפרגמה

מדי דיאפרגמה הם הסוג הנפוץ ביותר של מדי גז ומודדים את כמות הגז העוברת דרכם באמצעות דיאפרגמה המחוברת לסדרה של גלגלי שיניים. כאשר הגז עובר במונה, הסרעפת מתרחבת ומניעה את גלגלי השיניים, אשר בתורו מתעדת את כמות הגז שעברה במונה.

מד רוטרי

מונים סיבוביים מודדים את כמות הגז העוברת דרכם באמצעות דיסק מסתובב. בזמן שהגז עובר במונה, הדיסק מסתובב ומתעד את כמות הגז שעברה במונה. מדי סיבובים מדויקים יותר ממדדי דיאפרגמה ויכולים למדוד מגוון רחב יותר של קצבי זרימת גז.

מדי טורבינה

מדי טורבינה מודדים את כמות הגז העוברת דרכם באמצעות גלגל טורבינה. בזמן שהגז עובר במונה, גלגל הטורבינה מסתובב ומתעד את כמות הגז שעברה במונה. מדי טורבינה מדויקים יותר ממדדי דיאפרגמה ומדי סיבובים ויכולים למדוד טווח רחב יותר של קצבי זרימת גז.

מדי אולטרסאונד

מדי אולטרסאונד מודדים את כמות הגז העוברת דרכם באמצעות גלי קול. כאשר הגז עובר דרך המד, גלי הקול מוחזרים ממולקולות הגז ומתועדים על ידי המד. מדי גז קוליים הם הסוג המדויק ביותר של מדי גז ויכולים למדוד מגוון רחב של קצבי זרימת גז.

כיצד פועלים מדי גז

מדי גז מודדים את כמות הגז שעוברת דרכם באמצעות סדרה של גלגלי שיניים, דיסקים, טורבינות או גלי קול. כאשר הגז עובר דרך המונה, גלגלי השיניים, הדיסקים, הטורבינות או גלי הקול מתעדים את כמות הגז שעברה במונה. הקריאות משמשות לאחר מכן לחישוב החשבון החודשי של הלקוח.

התקנת מד גז

מדי גז מותקנים בדרך כלל על ידי חברות שירות ויש להתקין אותם בהתאם לקודים ולתקנות המקומיים. תהליך ההתקנה כולל בדרך כלל הרכבת המונה במקום מאובטח וחיבורו לקו הגז. לאחר התקנת המונה, יש לבדוק ולכייל אותו כדי להבטיח דיוק.

סיכום

מדי גז הם מכשירים המשמשים למדידת כמות הדלק הנצרכת על ידי משק בית או עסק. ישנם מספר סוגים שונים של מדי גז, כולל מדי גז דיאפרגמה, סיבובי, טורבינה ומדי אולטרסאונד. מדי גז מודדים את כמות הגז שעוברת דרכם באמצעות סדרה של גלגלי שיניים, דיסקים, טורבינות או גלי קול. מדי גז חייבים להיות מותקנים בהתאם לקודים ולתקנות המקומיים וחייבים להיבדק ולכייל כדי להבטיח דיוק.

למידע נוסף על מדי גז, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן