דף הבית » איך קוראים » איך נקראות האותיות המשמשות בשפה הרוסית?

איך נקראות האותיות המשמשות בשפה הרוסית?

איך נקראות האותיות המשמשות בשפה הרוסית?

מבוא לאלפבית הרוסי

השפה הרוסית משתמשת באלפבית ייחודי השונה מאנגלית. האלפבית הרוסי הוא אלפבית קירילי, אשר נגזר מהאלפבית היווני. האלפבית הרוסי ידוע גם בשם האלפבית הקירילי, והוא משמש על ידי שפות סלאביות רבות אחרות, כמו אוקראינית, בלארוסית ובולגרית. בסך הכל, יש 33 אותיות באלפבית הרוסי.

הגיית האלפבית הרוסי

לכל אות באלפבית הרוסי יש צליל ייחודי משלה. חלק מהאותיות דומות לאנגלית, בעוד שאחרות שונות לחלוטין. חשוב ללמוד את ההגייה הנכונה של כל אות על מנת להיות מסוגל לקרוא ולכתוב ברוסית. להלן סקירה קצרה של ההגייה של האלפבית הרוסי:

תנועות

לשפה הרוסית חמש תנועות: А, О, У, Ы, Э. תנועות אלה מבוטאות באופן הבא: А (אה), О (o), У (oo), Ы (i), Э (ה).

עיצורים

לשפה הרוסית יש 28 עיצורים. עיצורים אלה מבוטאים באופן הבא: Б (ב), В (v), Г (g), Д (ד), Ж (zh), З (z), И (ee), Й (y), К (k) ), Л (l), М (m), Н (n), П (p), Р (r), С (s), Т (t), Ф (f), Х (kh), Ц (ts) ), Ч (ch), Ш (sh), Щ (shch), Ъ (סימן קשה), Ы (i), Ь (סימן רך), Э (אה), Ю (yu), Я (ya).

מבטאים ולחץ

בשפה הרוסית, למילים יכולות להיות מבטאים ולחץ. מבטאים משמשים כדי לציין איזו הברה יש להדגיש במילה. לחץ חשוב ברוסית מכיוון שהוא יכול לשנות את המשמעות של מילה. לדוגמה, המילה книга (ספר) מבוטא אחרת מהמילה кни́га (מגזין).

שמות אותיות

לכל אות באלפבית הרוסי יש שם משלה. לדוגמה, האות А נקראת А-бе́ка (ah-bek-ah), האות Б נקראת Бе́ка (bek-ah), והאות В נקראת Ве́ра (ver-ah). ידיעת שמות האותיות יכולה להיות מועילה כאשר לומדים כיצד לקרוא ולכתוב ברוסית.

סיכום

השפה הרוסית משתמשת באלפבית ייחודי השונה מאנגלית. האלפבית הרוסי הוא אלפבית קירילי, אשר נגזר מהאלפבית היווני. באלפבית הרוסי יש 33 אותיות, ולכל אות יש צליל ייחודי משלה. חשוב ללמוד את ההגייה הנכונה של כל אות על מנת להיות מסוגל לקרוא ולכתוב ברוסית. ידיעת שמות האותיות יכולה להיות מועילה גם כאשר לומדים כיצד לקרוא ולכתוב ברוסית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן