דף הבית » איך קוראים » איך נקראות בדיקות דם לקרישי דם?

איך נקראות בדיקות דם לקרישי דם?

איך נקראות בדיקות דם לקרישי דם?

איך נקראות בדיקות דם לקרישי דם?

בדיקות דם לקרישי דם הן בדיקות המשמשות לאיתור נוכחות של קרישים בזרם הדם. קרישים נוצרים כאשר תאי דם נצמדים זה לזה ויוצרים מסה. קרישים יכולים להיות מסוכנים, מכיוון שהם יכולים לעבור לחלקים אחרים בגוף ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות. בדיקות דם לקרישיות יכולות לסייע באבחון וטיפול בבעיות קרישה.

סוגי בדיקות דם לקרישי דם

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות דם שניתן להשתמש בהם כדי לזהות נוכחות של קרישים. הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת דם הוא ספירת דם מלאה (CBC). בדיקה זו מודדת את מספר תאי הדם האדומים והלבנים, כמו גם את כמות ההמוגלובין והטסיות בדם. בדיקות אחרות שניתן להשתמש בהן כדי לזהות קרישים כוללות זמן פרוטרומבין (PT), זמן טרומבפלסטין חלקי (APTT) ו-D-דימר.

כיצד משתמשים בבדיקות דם לקרישי דם?

בדיקות דם לקרישי דם משמשות לאבחון ומעקב אחר הפרעות קרישה. תוצאות הבדיקות הללו יכולות לעזור לרופאים לקבוע אם אדם נמצא בסיכון לפתח קריש, ויכולות לעזור להם להחליט על מהלך הטיפול הטוב ביותר. הפרעות קרישה יכולות להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, תרופות וגורמי אורח חיים.

מהם הסיכונים של בדיקות דם לקרישי דם?

בדיקות דם לקרישי דם הן בדרך כלל בטוחות ואינן מהוות סיכונים רציניים. עם זאת, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא בעת ביצוע בדיקת דם. אם יש לך שאלות או חששות, חשוב לדבר עם הרופא שלך.

סיכום

בדיקות דם לקרישי דם הן בדיקות המשמשות לאיתור נוכחות של קרישים בזרם הדם. בדיקות אלו יכולות לסייע באבחון ומעקב אחר הפרעות קרישה ויכולות לסייע לרופאים להחליט על מהלך הטיפול הטוב ביותר. בדיקות דם לקרישי דם הן בדרך כלל בטוחות ואינן מהוות סיכונים רציניים. למידע נוסף, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן