דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לבדיקת תלסמיה?

איך קוראים לבדיקת תלסמיה?

איך קוראים לבדיקת תלסמיה?

מהי תלסמיה?

תלסמיה היא הפרעה גנטית המשפיעה על ייצור המוגלובין, חלבון המצוי בתאי דם אדומים. המוגלובין אחראי על נשיאת חמצן בכל הגוף. לאנשים עם תלסמיה יש מוטציה בגן שמייצר המוגלובין, וכתוצאה מכך אנמיה, שהיא מחסור בכדוריות דם אדומות. תלסמיה היא הפרעה תורשתית, והיא שכיחה יותר בקרב אנשים ממוצא ים תיכוני, אפריקאי, אסייתי ומזרח תיכוני.

סוגי בדיקות תלסמיה

ישנם מספר סוגים של בדיקות תלסמיה שניתן להשתמש בהן כדי לאבחן את המצב. סוג הבדיקה הנפוץ ביותר הוא ספירת דם מלאה (CBC). בדיקה זו מודדת את מספר תאי הדם האדומים, תאי הדם הלבנים והטסיות בדם. זה יכול גם לזהות אנמיה, שהיא סימפטום שכיח של תלסמיה. בדיקות נוספות שעשויות לשמש לאבחון תלסמיה כוללות בדיקת אלקטרופורזה של המוגלובין, המודדת את סוגי ההמוגלובין השונים בדם, ובדיקה גנטית, המחפשת מוטציות בגנים המייצרים המוגלובין.

איך קוראים לבדיקת תלסמיה?

הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת תלסמיה נקרא ספירת דם מלאה (CBC). בדיקה זו מודדת את מספר תאי הדם האדומים, תאי הדם הלבנים והטסיות בדם. זה יכול גם לזהות אנמיה, שהיא סימפטום שכיח של תלסמיה. בדיקות נוספות שעשויות לשמש לאבחון תלסמיה כוללות בדיקת אלקטרופורזה של המוגלובין, המודדת את סוגי ההמוגלובין השונים בדם, ובדיקה גנטית, המחפשת מוטציות בגנים המייצרים המוגלובין.

כיצד מתבצעת בדיקת תלסמיה?

בדיקת תלסמיה מבוצעת בדרך כלל במשרד או במעבדה של רופא. דגימת דם נלקחת מהמטופל ונשלחת למעבדה לבדיקה. תוצאות הבדיקה זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים.

מהם היתרונות של בדיקת תלסמיה?

בדיקת תלסמיה יכולה לעזור לאבחן את המצב ולקבוע את סוג התלסמיה שיש לאדם. ניתן להשתמש במידע זה לפיתוח תכנית טיפול המותאמת לצרכי הפרט. בדיקת תלסמיה יכולה גם לסייע בזיהוי נשאים של המצב, שיכול להיות חשוב לתכנון המשפחה.

מהם הסיכונים של בדיקת תלסמיה?

הסיכונים הכרוכים בבדיקת תלסמיה הם מזעריים. הסיכון השכיח ביותר הוא סיכון קל לזיהום מהמחט המשמשת להוצאת דגימת הדם.

מה עלי לעשות אם אני מקבל תוצאה חיובית?

אם אתה מקבל תוצאה חיובית בבדיקת תלסמיה, חשוב לעקוב אחר הרופא שלך. הרופא שלך יוכל לספק מידע נוסף על המצב ולפתח תוכנית טיפול המותאמת לצרכים האישיים שלך.

סיכום

בדיקת תלסמיה היא דרך פשוטה ויעילה לאבחון המצב. חשוב לעקוב עם הרופא שלך אם קיבלת תוצאה חיובית בבדיקת תלסמיה. הרופא שלך יכול לספק מידע נוסף על המצב ולפתח תוכנית טיפול המותאמת לצרכים האישיים שלך. למידע נוסף על מבחני תלסמיה ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן