דף הבית » איך קוראים » איך הערבים קוראים למלחמות נגד ישראל

איך הערבים קוראים למלחמות נגד ישראל

איך הערבים קוראים למלחמות נגד ישראל

היסטוריה של הסכסוך הערבי-ישראלי

הסכסוך הערבי-ישראלי הוא מחלוקת ארוכת שנים בין מדינות ערב וישראל. The conflict began in the late 19th century, when Zionist Jews began to immigrate to Palestine, which was then part of the Ottoman Empire. מדינות ערב התנגדו לזרם המהגרים היהודים, ומאז הסכסוך נמשך. הסכסוך החריף באמצע המאה ה-20, כשהאו”ם הציע לחלק את פלסטין לשתי מדינות: אחת יהודית ואחת ערבית. מדינות ערב דחו את ההצעה, ובשנת 1948 פרצה מלחמת ערב-ישראל. המלחמה הסתיימה ב-1949 כשישראל שולטת ברוב השטח שהוצע לחלוקה.

נושאים קשורים:

 

קריאות מדינות ערב למלחמה נגד ישראל

מאז תום המלחמה הערבית-ישראלית, מדינות ערב קראו שוב ושוב למלחמה נגד ישראל. בשנת 1967 פרצה מלחמת ששת הימים כאשר מצרים, סוריה וירדן פתחו במתקפת פתע נגד ישראל. המלחמה הסתיימה עם השליטה של ישראל בחצי האי סיני, רצועת עזה, הגדה המערבית ורמת הגולן. בשנת 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים כאשר מצרים וסוריה פתחו במתקפת פתע נגד ישראל. המלחמה הסתיימה עם השליטה של ישראל בחצי האי סיני, רמת הגולן והגדה המערבית. בשנת 1982 פלשה ישראל ללבנון בתגובה לפיגוע טרור בגבולה הצפוני. הפלישה הובילה לעימות ממושך בין ישראל לארגון הלוחם הלבנוני חיזבאללה.

תמיכת מדינות ערב בלוחמים פלסטינים

מדינות ערב גם סיפקו תמיכה לקבוצות מיליטנטיות פלסטיניות, כמו חמאס והג’יהאד האיסלאמי, שפתחו במתקפות נגד ישראל. מדינות ערב סיפקו תמיכה כספית ופוליטית לקבוצות אלה, כמו גם נשק ואימונים.

תמיכת מדינות ערב בחרמות בינלאומיות על ישראל

מדינות ערב תמכו גם בחרמות בינלאומיות על ישראל. ב-1977 הכריזה הליגה הערבית על חרם על כל המוצרים והשירותים הישראליים. החרם קיים מאז, והוא נתמך על ידי מדינות ערביות רבות. סכסוך ערבי-ישראלי בויקיפדיה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן