דף הבית » איך קוראים » איך ההודים מכנים הודו?

איך ההודים מכנים הודו?

איך ההודים מכנים הודו?

הודו: ארץ של הרבה שמות

הודו היא מדינה בעלת היסטוריה תרבותית עשירה ומגוונת. במהלך מאות השנים, האינדיאנים השתמשו בשמות רבים ושונים כדי להתייחס למולדתם. ממונחי סנסקריט עתיקים ועד מילים מודרניות באנגלית, הודו ידועה בשמות רבים ושונים.

השמות העתיקים של הודו

השם המוקדם ביותר המוכר להודו הוא בהרט, שמקורו בשפת הסנסקריט העתיקה. השם הזה שימש את האנשים הודים הקדומים שחיו באזור לפני אלפי שנים. שם עתיק אחר להודו הוא Aryavarta, שפירושו "ארץ הארים". שם זה שימש את העם הארי הקדום שהיגרו לאזור ממרכז אסיה.

השמות האיסלאמיים של הודו

כאשר הגיעו השליטים האסלאמיים להודו במאה ה-8, הם העניקו למדינה שם חדש: הינדוסטאן. שם זה נגזר מהמילה הפרסית ל"ארץ ההינדים". שם אסלאמי נוסף להודו הוא אל-הינד, שפירושו "ארץ האינדוס". שם זה שימש את השליטים המוסלמים כדי להתייחס לאזור סביב נהר האינדוס.

השמות הבריטיים של הודו

כשהבריטים הגיעו להודו במאה ה-17, הם העניקו למדינה שם חדש: הודו הבריטית. שם זה שימש להתייחסות לאזור שהיה בשליטת חברת הודו המזרחית הבריטית. שם בריטי נוסף להודו הוא תת היבשת, ששימשה להתייחסות לאזור כולו.

השמות המודרניים של הודו

כיום, השם הנפוץ ביותר להודו הוא פשוט הודו. שם זה נגזר מהמונח הסנסקריט העתיק "Sindhu", שפירושו "נהר". שם מודרני נוסף להודו הוא בהרט, שמקורו במונח הסנסקריט העתיק "בהראטה". שם זה משמש עד היום אינדיאנים רבים.

סיכום

הודו היא מדינה בעלת היסטוריה תרבותית עשירה ומגוונת. במהלך מאות השנים, האינדיאנים השתמשו בשמות רבים ושונים כדי להתייחס למולדתם. ממונחי סנסקריט עתיקים ועד מילים מודרניות באנגלית, הודו ידועה בשמות רבים ושונים. בין אם אתה קורא לה הודו, בהרט, הינדוסטאן או אל-הינד, דבר אחד בטוח: הודו היא ארץ של הרבה שמות. למידע נוסף על ההיסטוריה של הודו, עיין בסרטון YouTube זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן