דף הבית » למה אני » אז ספר לי למה בלילה אני יושב ומחכה לך כמו שיכור

אז ספר לי למה בלילה אני יושב ומחכה לך כמו שיכור

אז ספר לי למה בלילה אני יושב ומחכה לך כמו שיכור

כוח האהבה

אהבה היא רגש רב עוצמה שיכול לגרום לנו לעשות דברים שלא חשבנו שנעשה. זה יכול לגרום לנו להישאר במערכות יחסים שלא טובות לנו, וזה יכול לגרום לנו לחכות למישהו שאולי לא יבוא לעולם. לעתים קרובות אנו שומעים את המשפט "אהבה עיוורת", ונכון שכאשר אנו מאוהבים, אנו לא תמיד יכולים לראות את המציאות של המצב. אנחנו יכולים להיות כל כך שקועים ברגשות שלנו עד שאנחנו לא מבינים כמה אנחנו מקריבים למען האדם שאנחנו אוהבים. כשאנחנו מאוהבים, לעתים קרובות אנחנו מרגישים שאנחנו בטראנס. אנחנו לא יכולים לחשוב בבהירות ואיננו יכולים לראות את ההשלכות של המעשים שלנו. אנחנו כל כך מרוכזים באדם שאנחנו אוהבים שאנחנו לא מבינים כמה אנחנו מוותרים בשבילו. אנחנו לא יכולים לראות את התמונה הגדולה יותר ואנחנו לא יכולים לראות את הכאב שאנחנו גורמים לעצמנו. אנחנו כל כך מרוכזים באדם שאנחנו אוהבים שאנחנו לא מבינים כמה אנחנו מקריבים בשבילו.

הצורך באישור

סיבה נוספת לכך שאנשים מחכים למישהו שהם אוהבים היא הצורך באישור. כולנו רוצים להיות מקובלים ונאהבים על ידי האנשים שאכפת לנו מהם. כאשר אנו מאוהבים, לעתים קרובות אנו מרגישים שאנו זקוקים לאישורו של האדם האחר כדי להיות מאושרים. אנחנו רוצים שיראו אותנו כראויים לאהבתם ולתשומת הלב שלהם, ולכן אנחנו מחכים להם, גם כשאנחנו יודעים שזה לא טוב לנו. אנחנו יכולים גם לחכות למישהו כי אנחנו לא מרגישים ראויים לאהבה. אנחנו עשויים להרגיש שאנחנו לא מספיק טובים עבור האדם שאנחנו אוהבים, ולכן אנחנו מחכים שהוא יוכיח לנו שאנחנו כן. אולי אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להוכיח את עצמנו בפניהם, ולכן אנחנו מחכים שהם יראו לנו שאנחנו שווים את הזמן ואת תשומת הלב שלהם.

הפחד מדחייה

הפחד מדחייה יכול להיות גם גורם לכך שאנשים מחכים למישהו שהם אוהבים. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנחנו עלולים לפחד שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו. הפחד מדחייה יכול להיות כל כך חזק שהוא יכול לגרום לנו להישאר במערכות יחסים שאינן טובות לנו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו.

הצורך בשליטה

הצורך בשליטה יכול להיות גם גורם לכך שאנשים מחכים למישהו שהם אוהבים. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, לא נוכל לשלוט במצב. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנו עשויים להרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו. הצורך בשליטה יכול להיות כל כך חזק שהוא יכול לגרום לנו להישאר במערכות יחסים שאינן טובות לנו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו.

הצורך בסגירה

הצורך בסגירה יכול להיות גם גורם לכך שאנשים מחכים למישהו שהם אוהבים. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, לא נקבל את הסגירה הדרושה לנו. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנחנו עלולים להרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו. הצורך בסגירה יכול להיות כל כך חזק שהוא יכול לגרום לנו להישאר במערכות יחסים שאינן טובות לנו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו.

הצורך בנוחות

הצורך בנוחות יכול להיות גם גורם לכך שאנשים מחכים למישהו שהם אוהבים. אנו עשויים להרגיש שאם לא נחכה להם, לא נקבל את הנוחות הדרושה לנו. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אולי נרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנו עשויים להרגיש שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו. הצורך בנוחות יכול להיות כל כך חזק שהוא יכול לגרום לנו להישאר במערכות יחסים שאינן טובות לנו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יחזרו. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יאהבו אותנו יותר. אנחנו אולי חוששים שאם לא נחכה להם, הם לא יקבלו אותנו.

שאלות ותשובות

מהן ההשלכות של המתנה למישהו שאתה אוהב?

ההשלכות של המתנה למישהו שאתה אוהב יכולות להיות רגשיות ופיזיות כאחד. מבחינה רגשית, אתה עלול להרגיש חרדה, מדוכא, או אפילו ממורמר. פיזית, אתה עלול לחוות עייפות, נדודי שינה, או אפילו כאב פיזי. המתנה למישהו שאתה אוהב עלולה להוביל גם להתנהגויות לא בריאות, כמו שימוש בסמים או פגיעה עצמית.

האם אי פעם זה בסדר לחכות למישהו שאתה אוהב?

לחכות למישהו שאתה אוהב יכולה להיות החלטה קשה לקבל. בסופו של דבר, זה תלוי בך להחליט אם זה הדבר הנכון לעשות. אם אתה מרגיש שאתה מקריב יותר מדי מעצמך עבור האדם האחר, או אם אתה מרגיש שאתה לא מקבל שום דבר בתמורה, אולי הגיע הזמן להמשיך הלאה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן