דף הבית » איך קוראים » תרגול אותיות דוד ארז – איך קוראים לכל אות

תרגול אותיות דוד ארז – איך קוראים לכל אות

תרגול אותיות דוד ארז - איך קוראים לכל אות

האלפבית העברי

האלפבית העברי מורכב מ-22 אותיות שלכל אחת מהן שם ייחודי משלה. שמות אלו משמשים להתייחסות לאותיות בעת קריאה או כתיבה. דוד ארז, מומחה בעל שם לשפה העברית, פיתח מערכת להוראת האלפבית העברי הנהוגה בבתי ספר ואוניברסיטאות רבות. במאמר זה נבחן כיצד לקרוא לכל אות לפי המערכת של ארז.

א

האות הראשונה באלפבית העברי היא אלף. זה מבוטא "אה-לף" ונכתב כא. אלף היא האם של כל האותיות והיא משמשת לעתים קרובות לייצוג האלפבית כולו.

לְהַמֵר

האות השנייה באלפבית העברי היא בית. זה מבוטא "בה-טה" וכתוב ב. הימור הוא האות של הבית והוא משמש לרוב לייצוג הבית.

גימל

האות השלישית באלפבית העברי היא גימל. זה מבוטא "gee-mahl" ונכתב כ-g. גימל היא אות הגמל ומשמשת לעתים קרובות לייצוג תנועה.

ד

האות הרביעית באלפבית העברי היא דלת. זה מבוטא "דה-להט" וכתוב כד. דלת היא אות הדלת והיא משמשת לעתים קרובות לייצג פתח או שער.

הוא

האות החמישית באלפבית העברי היא הוא. זה מבוטא "הה-אה" ונכתב כ-ה. הוא האות של החלון והוא משמש לעתים קרובות לייצוג מראה או תובנה.

ו

האות השישית באלפבית העברי היא Vav. זה מבוטא "ווה-ווה" וכתוב כ-ו. Vav היא האות של הקרס והיא משמשת לעתים קרובות לייצוג חיבור.

ז

האות השביעית באלפבית העברי היא זאין. זה מבוטא "zah-yeen" ונכתב כז. זאיין היא אות החרב והיא משמשת לעתים קרובות לייצג כוח או כוח.

הט

האות השמינית באלפבית העברי היא הט. זה מבוטא "הה-טה" וכתוב כ-ח. Het הוא אות הגדר והוא משמש לעתים קרובות לייצג הגנה.

טט

האות התשיעית באלפבית העברי היא טט. זה מבוטא "טה-טה" ונכתב כ-ט. טט היא אות הנחש ומשמשת לעתים קרובות לייצג חוכמה או ערמומיות.

י

האות העשירית באלפבית העברי היא יו"ד. זה מבוטא "yohd" וכתוב י. יוד היא אות היד והיא משמשת לרוב לייצוג עבודה או פעולה.

כף

האות האחת עשרה באלפבית העברי היא כף. זה מבוטא "כף" וכתוב כ-כ. Kaf היא אות כף היד והיא משמשת לעתים קרובות לייצג מזל או הון.

ל

האות השתים עשרה באלפבית העברי היא Lamed. זה מבוטא "לה-מהד" וכתוב כ-ל. Lamed הוא אות השור, והוא משמש לעתים קרובות לייצג הוראה או הדרכה.

מ

האות השלוש עשרה באלפבית העברי היא Mem. זה מבוטא "מהם" ונכתב כמ. Mem היא אות המים והיא משמשת לעתים קרובות לייצג כאוס או את הלא נודע.

נְזִירָה

האות הארבע עשרה באלפבית העברי היא נון. זה מבוטא "צהריים" וכתוב נ. נון היא האות של הדג והיא משמשת לעתים קרובות לייצג חיים או פוריות.

ס

האות החמש עשרה באלפבית העברי היא סמך. זה מבוטא "סח-מהך" ונכתב כ-s. Samek הוא האות של האביזר והוא משמש לעתים קרובות כדי לייצג תמיכה או יציבות.

ע

האות השש עשרה באלפבית העברי היא עין. זה מבוטא "אה-יין" וכתוב ע'. עין היא אות העין והיא משמשת לעתים קרובות לייצוג ידע או הבנה.

פ

האות השבע עשרה באלפבית העברי היא Pe. זה מבוטא "פה" וכתוב כפ. Pe היא אות הפה והיא משמשת לעתים קרובות לייצוג דיבור או תקשורת.

צדי

האות השמונה עשרה באלפבית העברי היא צדי. זה מבוטא "צח-די" ונכתב כצ. צדי היא האות של קרס הדג והיא משמשת לעתים קרובות לייצג תשוקה או שאפתנות.

Qof

האות התשע-עשרה באלפבית העברי היא Qof. הוא מבוטא "קוף" וכתוב כק. Qof היא האות של החלק האחורי של הראש ומשמשת לעתים קרובות לייצג את העבר או המסורת.

ר

האות העשרים באלפבית העברי היא רש. זה מבוטא "רה-שה" ונכתב ר. רש היא אות הראש ומשמשת לרוב לייצוג ההווה או העתיד.

שׁוּקָה

האות העשרים ואחת באלפבית העברי היא שין. זה מבוטא "שיין" ונכתב כש. שין היא האות של השן והיא משמשת לעתים קרובות לייצג הרס או טרנספורמציה.

טב

האות העשרים ושתיים באלפבית העברי היא תב. זה מבוטא "תחו" וכתוב ת. טב היא אות הצלב והיא משמשת לעתים קרובות כדי לייצג השלמה או סופיות. המערכת של דוד ארז להוראת האלפבית העברי היא דרך יעילה וקלה ללמוד את השמות של כל אות. על ידי הבנת המשמעות מאחורי כל אות, קל יותר לזכור את שמם ולהשתמש בהם נכון

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן