דף הבית » מתי כדאי » ראש CT: מתי צריך לעשות את זה?

ראש CT: מתי צריך לעשות את זה?

ראש CT: מתי צריך לעשות את זה?

מהי סריקת ראש CT?

סריקת ראש CT, המכונה גם סריקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT), היא סוג של בדיקת הדמיה המשמשת לאבחון מגוון מצבים. במהלך סריקת ראש CT, נלקחת סדרה של תמונות רנטגן מזוויות שונות כדי ליצור תמונות חתך מפורטות של המוח. תמונות אלו יכולות לשמש לאבחון מגוון מצבים, כולל גידולים, דימום וזיהומים.

מתי יש לבצע בדיקת ראש CT?

סריקות ראש CT מומלצות בדרך כלל לאנשים החווים תסמינים של מצב מוחי, כגון כאבי ראש, בלבול או בעיות ראייה. הם עשויים להיות מומלצים גם לאנשים שסבלו מפגיעת ראש או שבץ. במקרים מסוימים, סריקת ראש CT עשויה לשמש כדי לעקוב אחר התקדמות מצב מוחי או להעריך את יעילות הטיפול.

למה לצפות במהלך סריקת ראש CT

במהלך ההליך תשכבו על שולחן שמחליק למכונה גדולה בצורת סופגניה. המכונה תצלם סדרה של תמונות רנטגן מזוויות שונות. ההליך כולו לוקח בדרך כלל פחות מ-10 דקות. ייתכן שתתבקש לעצור את נשימתך לכמה שניות בזמן צילום התמונות.

סיכונים של סריקת ראש CT

סריקות ראש CT נחשבות בדרך כלל בטוחות. עם זאת, הם כרוכים בחשיפה לקרינה, ולכן יש להשתמש בהם רק בעת הצורך. שוחח עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים של ביצוע סריקת ראש CT.

סיכום

סריקות ראש CT הן סוג של בדיקת הדמיה המשמשת לאבחון מגוון מצבים. הם עשויים להיות מומלצים לאנשים שחווים תסמינים של מצב מוחי או שסבלו מפגיעת ראש או שבץ. שוחח עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים של ביצוע סריקת ראש CT.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן