דף הבית » כללי » סמארטפונים והגאדג’טים החדשים ביותר: עולם שלם בכף היד

סמארטפונים והגאדג’טים החדשים ביותר: עולם שלם בכף היד

סמארטפונים והגאדג'טים החדשים ביותר: עולם שלם בכף היד

אם נשאל בני נוער וצעירים כיום מה המוצר הטכנולוגי החשוב ביותר עבורם, ללא ספק התשובה תהיה – הסמארטפון. במהלך העשור האחרון, הסמארטפונים השתלטו על חיינו והפכו למכשירי על המרכזיים והחיוניים מכל. יחד עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים גם לעלייתם של גאדג’טים ומוצרים נלווים חכמים שמשנים אף הם את הדרך שבה אנו חיים ומתפקדים. רשת חנויות ומעבדות סלולר מקסימה קיימת חנות טלפונים מקסימה בקניון שאול המלך

הצמיחה העיקרית היא בגאדג’טים שמשולבים עם הסמארטפון ומהווים חלק ממערכת אקולוגית דיגיטלית. כך למשל, אוזניות אלחוטיות מסוג אירפודס או גלאקסי באדס הפכו לפריט נפוץ מאוד עבור רבים מאיתנו. מעבר להיותן אביזר אודיו איכותי, הן מייצרות חוויה נוחה של שמיעה מבלי להיות כבולים לכבלים מסורבלים. בנוסף, הן משמשות גם כגאדג’ט לעזר בבישול, קבלת שיחות טלפון ואפילו כמנגן מוזיקה אלחוטי בפני עצמו.

“אני פשוט לא יכול לצאת מהבית בלי האוזניות האלחוטיות שלי”, מסביר גיא, סטודנט באוניברסיטה. “הן נוחות לשמיעת מוזיקה, אבל יותר מכך אני משתמש בהן בזמן הליכה או ריצה כדי לדבר בטלפון או אפילו להאזין להרצאות. זה גאדג’ט מגניב שפשוט הופך את הסמארטפון שלי למכשיר עוד יותר רב תכליתי”.

אחד המוצרים החמים של 2023 הוא השעונים החכמים. מדובר במכשירים השולבים יכולות סמארטפון עם תכונות כמו מעקב אחר כושר ובריאות, גישה לשירותי מזג אוויר, הודעות וחיפוש מידע. המוצרים המתקדמים ביותר גם מציעים יכולות מרתקות כגון שליטה קולית על מוזיקה וטלוויזיה חכמה.

“השעון שלי הפך למעין מחשב כיס שמחובר לסמארטפון”, אומרת דנה, מנהלת בחברת היי-טק. “במהלך היום אני עוקבת אחרי המיילים והשיחות הנכנסות, יכולה לקרוא מסמכים וטקסטים קצרים, אבל גם לבדוק מדדים כמו קצב פעימות הלב והתקדמות באתגרים ספורטיביים שאני משתתפת בהם. בנוסף, השעון גם שולט על רמקולים ביתיים ועל הטלוויזיה שלנו, כך שאין צורך להוציא את הטלפון כל פעם”.

מוצר חם נוסף שצפוי לתפוס תאוצה בקרוב הוא גאדג’טים ביתיים חכמים כמו רמקולים חכמים, מצלמות אבטחה וחיישני מעקב אחר בית. מוצרים אלו, שמשולבים בסמארטפון ומופעלים באמצעות שלט קולי, הופכים את הבית למעין מוקד בקרה ופיקוד דיגיטלי.

“אנחנו חיים כבר בבית חכם מאוד”, מספר דורון, מהנדס תוכנה. “יש לנו מצלמות שמנטרות כל פינה בבית, רמקולים שדרכם אנחנו מזמינים מוצרים או שולטים במוזיקה והתאורה, ומסך מרכזי שמפיק לנו את כל הנתונים. הכל מחובר לטלפונים שלנו וניתן לשלוט באמצעות פקודות קוליות. הטכנולוגיה הזו מייעלת ומקלה על חיי היומיום”.

אך דומה שהחידושים המרתקים ביותר קשורים ליכולות ה-AR (מציאות רבודה) והאינטראקציה עם הסביבה הפיזית. כך למשל, ישנם כבר משקפי מציאות רבודה ומציאות מדומה שנועדו להעצים את חוויית המשחק וצפיית הווידאו. האפשרות של הטמעת תוכן דיגיטלי לתוך הסביבה האמיתית מבטיחה לכן חוויות מושלמות בתחום הבידור.

“אני סטרימר גיימינג די מוכר”, מסביר יהונתן. “לאחרונה התחלתי להשתמש במשקפי מציאות רבודה שמשריינות לי חלונות וירטואליים לתוך המציאות. כך אני יכול לראות ממש את המידע, התמונות וההודעות צפות לי מול העיניים בזמן שאני משחק או מראיין אורחים. זו חוויה מדהימה”.

לצד משקפי המציאות הרבודה, קיימים כבר גאדג’טים שיכולים להטמיע תלת-ממד דיגיטלי לתוך הסביבה שלנו. אפליקציות ייחודיות מנצלות את המצלמה בטלפון כדי לסרוק את הסביבה, ואז מרכיבות דמויות, חפצים וגרפיקה תלת-ממדית לתוך מה שרואים.

הטרנדים החמים ביותר בסמארטפונים:

  • מסכים מתקפלים: מסכים מתקפלים הם אחד הטרנדים החמים ביותר בסמארטפונים. הם מאפשרים לכם ליהנות ממסך גדול יותר כאשר אתם זקוקים לו, ומסך קטן יותר כאשר אתם רוצים שהמכשיר יהיה נוח יותר לנשיאה.
  • מצלמות משופרות: סמארטפונים חדשים מצוידים במצלמות משופרות יותר ויותר, המאפשרות לכם לצלם תמונות וסרטונים באיכות גבוהה יותר. ישנם אפילו סמארטפונים עם מצלמות זום חזקות, מצלמות רחבות זווית ואפילו מצלמות תרמיות.
  • בינה מלאכותית: סמארטפונים חדשים מצוידים בבינה מלאכותית (AI), המאפשרת להם לבצע משימות רבות בצורה אוטומטית, כגון זיהוי פנים, תרגום שפות, וניהול לוח הזמנים שלכם.
  • סוללות עמידות יותר: סמארטפונים חדשים מצוידים בסוללות עמידות יותר, המאפשרות לכם להשתמש בהם לאורך זמן רב יותר מבלי להטעין אותם.

גאדג’טים חדשים שכדאי להכיר:

  • שעונים חכמים: שעונים חכמים מאפשרים לכם לקבל התראות מהטלפון שלכם, לעקוב אחר פעילות גופנית, ולשלוט במוזיקה שלכם. ישנם אפילו שעונים חכמים המאפשרים לכם לבצע שיחות טלפון ולשלוח הודעות טקסט.
  • אוזניות אלחוטיות: אוזניות אלחוטיות מאפשרות לכם להאזין למוזיקה, לדבר בטלפון ולצפות בסרטונים מבלי להיות קשורים לכבלים. ישנם אפילו אוזניות אלחוטיות עם ביטול רעשים, המאפשרות לכם ליהנות מחוויית שמע נקייה יותר.
  • רמקולים חכמים: רמקולים חכמים מאפשרים לכם לשלוט בבית החכם שלכם, להאזין למוזיקה, להגדיר תזכורות ועוד. ישנם אפילו רמקולים חכמים המאפשרים לכם לבצע שיחות טלפון ולשלוח הודעות טקסט.
  • מצלמות אקשן: מצלמות אקשן הן מצלמות קשוחות ועמידות המיועדות לצילום פעילויות ספורט אתגרי. הן יכולות לצלם תמונות וסרטונים באיכות גבוהה גם בתנאים קשים.
  • רחפנים: רחפנים מאפשרים לכם לצלם תמונות וסרטונים מנקודת מבט ייחודית. הם יכולים גם לשמש למטרות אחרות, כגון משלוח חבילות וחקירת שטחים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן