דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות בדיקת דופק?

מתי כדאי לעשות בדיקת דופק?

מתי כדאי לעשות בדיקת דופק?

מהי בדיקת דופק?

בדיקת דופק היא דרך למדוד את קצב הלב שלך. זה נעשה על ידי הנחת האצבע המורה והאמצעית שלך בחלק הפנימי של פרק כף היד שלך, ממש מתחת לבסיס האגודל. אתה יכול גם לבדוק את הדופק בצד הצוואר שלך, ממש מתחת לעצם הלסת. ספירת מספר הפעימות ב-10 שניות והכפלת המספר הזה ב-6 תיתן לך את הדופק שלך לדקה.

מתי כדאי לעשות בדיקת דופק?

בדיקת דופק צריכה להיעשות כאשר אתה מרגיש לא טוב, סובל מפציעה או זה עתה סיימת פעילות גופנית. חשוב לדעת את קצב הלב שלך במנוחה, מכיוון שניתן להשתמש בו כדי להעריך את הבריאות הכללית שלך. חשוב גם לבדוק את הדופק לאחר האימון, מכיוון שזה יכול לעזור לך לקבוע אם דחפת את עצמך חזק מדי.

מדוע בדיקת דופק חשובה?

בדיקת דופק חשובה מכיוון שהיא יכולה לעזור לזהות בעיות בריאותיות בסיסיות. זה יכול לשמש גם כדי לנטר את הדופק שלך במהלך פעילות גופנית, מה שיכול לעזור לך להישאר בתוך אזור הדופק שלך. ידיעת קצב הלב שלך במנוחה יכולה לשמש גם כדי להעריך את מידת הכושר שלך וכמה קשה אתה צריך לדחוף את עצמך במהלך האימון.

איך לעשות בדיקת דופק

  • הנח את האצבע המורה והאמצעית שלך בחלק הפנימי של פרק כף היד שלך, ממש מתחת לבסיס האגודל.
  • לחץ קלות עד שתרגיש את הדופק.
  • ספרו את מספר הפעימות ב-10 שניות והכפילו את המספר הזה ב-6.
  • זה ייתן לך את הדופק שלך לדקה.

סיכום

בדיקת דופק היא דרך חשובה להעריך את הבריאות והכושר הכללי שלך. זה צריך להיעשות כאשר אתה מרגיש לא טוב, יש לך פציעה או זה עתה סיימת פעילות גופנית. ידיעת קצב הלב שלך במנוחה יכולה לשמש גם כדי להעריך את מידת הכושר שלך וכמה קשה אתה צריך לדחוף את עצמך במהלך האימון. למידע נוסף על בדיקות דופק, צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן