דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לעשות את האולטרסאונד הראשון במהלך ההריון?

מתי כדאי לעשות את האולטרסאונד הראשון במהלך ההריון?

מתי כדאי לעשות את האולטרסאונד הראשון במהלך ההריון?

מהו אולטרסאונד במהלך הריון?

אולטרסאונד היא בדיקה בטוחה וללא כאבים המשתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונות של פנים גופך. במהלך ההריון ניתן להיעזר בבדיקת אולטרסאונד לבדיקת גדילת והתפתחות התינוק, מיקום השליה וכמות מי השפיר. זה יכול לשמש גם כדי לבדוק אם יש מומים מולדים או בעיות באיברי התינוק.

מתי כדאי לעשות את האולטרסאונד הראשון במהלך ההריון?

הרופא שלך בדרך כלל ימליץ לך לבצע את האולטרסאונד הראשון שלך בסביבות 8 עד 12 שבועות להריון. זה נעשה בדרך כלל כחלק מבדיקה שגרתית כדי לוודא שתינוקך מתפתח כרגיל. האולטרסאונד יעזור לרופא שלך למדוד את גודל תינוקך ולבדוק שהלב ואיברים אחרים מתפתחים כראוי.

למה אפשר לצפות מהאולטרסאונד הראשון?

במהלך האולטרסאונד הראשון, הרופא שלך יוכל למדוד את גודל תינוקך ולבדוק שהלב ואיברים אחרים מתפתחים כראוי. הרופא שלך עשוי גם להיות מסוגל לקבוע את מין התינוק שלך, אם כי זה לא תמיד אפשרי. האולטרסאונד גם יעזור לבדוק את מיקום השליה ואת כמות מי השפיר.

מה כדאי לעשות לפני האולטרסאונד?

לפני האולטרסאונד, הרופא שלך עשוי לבקש ממך לשתות מספר כוסות מים. זה יעזור למלא את שלפוחית השתן שלך, מה שיקל על הטכנאי לראות טוב יותר את תינוקך. ייתכן שתתבקש גם ללבוש בגדים רפויים או להסיר כל תכשיט שעלול להפריע לאולטרסאונד.

מה קורה במהלך האולטרסאונד?

במהלך האולטרסאונד, הטכנאי ישתמש במתמר כדי לשלוח גלי קול לגופך. גלי הקול יקפצו מהתינוק וייצרו תמונה על צג. הטכנאי יוכל למדוד את גודל תינוקך ולבדוק את מיקום השליה ואת כמות מי השפיר.

מה קורה לאחר האולטרסאונד?

לאחר האולטרסאונד, הרופא שלך יבדוק את התמונות וידון איתך בתוצאות. אם יש חששות, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות או פגישות מעקב. הרופא שלך גם יוכל לתת לך מידע נוסף על התפתחות התינוק שלך.

סיכום

אולטרסאונד הוא חלק חשוב בטיפול טרום לידתי. זה יכול לעזור לבדוק את הגדילה וההתפתחות של תינוקך וניתן להשתמש בו גם כדי לבדוק אם יש מומים מולדים או בעיות באיברי התינוק. הרופא שלך בדרך כלל ימליץ לך לבצע את האולטרסאונד הראשון שלך בסביבות 8 עד 12 שבועות להריון. במהלך האולטרסאונד, הטכנאי ישתמש במתמר כדי לשלוח גלי קול לתוך הגוף שלך, שייצור תמונה על צג. לאחר האולטרסאונד, הרופא שלך יבדוק את התמונות וידון איתך בתוצאות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן