דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי להתחיל לתת מוצץ?

מתי כדאי להתחיל לתת מוצץ?

מתי כדאי להתחיל לתת מוצץ?

מה זה מוצץ?

הגדרה של מוצץ

מוצץ הוא מכשיר קטן בצורת פטמה שנועד לספק נוחות לתינוק. הוא עשוי בדרך כלל מגומי, פלסטיק או סיליקון ומוחזק בפיו של התינוק בידית.

מתי כדאי להתחיל לתת מוצץ?

יתרונות השימוש במוצץ

מוצצים יכולים להועיל לתינוקות בכמה דרכים. הם יכולים לספק נחמה ולעזור להרגיע תינוק שהוא בררן או בוכה. הם יכולים גם לעזור להפחית את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS) על ידי מתן הסחת דעת מהסביבה ועזרה לתינוקות להישאר בתנוחת שכיבה.

סיכונים פוטנציאליים של שימוש במוצץ

למרות שמוצצים יכולים להיות מועילים, ישנם כמה סיכונים פוטנציאליים הקשורים לשימוש בהם. אלה כוללים סיכון מוגבר לדלקות אוזניים, בעיות שיניים ובלבול בפטמות. חשוב לדבר עם רופא הילדים על כל סיכונים אפשריים לפני מתן מוצץ לתינוק.

מתי להתחיל לתת מוצץ

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) ממליצה לחכות עד שהתינוק יהיה בן חודש לפחות לפני הכנסת מוצץ. הסיבה לכך היא שחשוב לתינוקות ללמוד להאכיל מהשד או הבקבוק לפני הכנסת מוצץ. לאחר שהתינוק רגיל להאכיל מהשד או הבקבוק, ניתן להשתמש במוצץ לפי הצורך לנוחות.

סיכום

מוצצים יכולים להוות כלי שימושי להרגעת תינוק ולהפחתת הסיכון ל- SIDS. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא הילדים על כל סיכונים אפשריים לפני מתן מוצץ לתינוק. ה-AAP ממליצה להמתין עד שהתינוק יהיה בן חודש לפחות לפני הכנסת מוצץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן