דף הבית » איך קוראים » מי הרג את אחשוורוש?

מי הרג את אחשוורוש?

מי הרג את אחשוורוש?

מבוא

אחשוורוש, הידוע גם בשם קסרקס הראשון, היה מלך פרס בתנ"ך. הוא היה שליט חזק שמלך בין 485 ל-465 לפני הספירה. הוא היה ידוע באורח חייו המפואר ובמסעותיו הצבאיים. הוא נודע גם במותו הטראגי, המתועד בתנ"ך. אבל מי הרג את אחשוורוש?

סיפור אחשוורוש

אחשוורוש היה בנו של דריוש הראשון, מלך פרס. הוא נולד בשנת 485 לפנה"ס והיה למלך בשנת 486 לפנה"ס. הוא היה ידוע באורח חייו המפואר ובמסעותיו הצבאיים. הוא נודע גם במותו הטראגי, המתועד בתנ"ך. אחשוורוש היה נשוי למלכה ושתי, אך היא סירבה לציית לפקודותיו. כתוצאה מכך, אחשוורוש התגרש ממנה ונישא לאסתר, יהודייה. אחשוורוש נודע גם באכזריותו כלפי היהודים, שהובילה לסיפורם המפורסם של אסתר ומרדכי.

מותו של אחשוורוש

אחשוורוש נהרג בשנת 465 לפני הספירה. התנ"ך אינו מציין את שם האדם שהרג אותו, אך הוא מספק רמזים. לפי התנ"ך אחשוורוש נהרג על ידי אדם בשם ארטבאנוס. ארטבאנוס היה אציל פרסי אשר מונה על ידי אחשוורוש להיות מפקד צבאו.

זהותו של ארטבאנוס

ארטבאנוס היה אציל פרסי אשר מונה על ידי אחשוורוש להיות מפקד צבאו. הוא היה איש חזק שהייתה לו השפעה רבה על המלך. הוא גם היה יריב של אחשוורוש, ומאמינים שהוא הרג את המלך כדי להשיג כוח.

תוצאות מותו של אחשוורוש

לאחר מותו של אחשוורוש השתלט ארטבאנוס על הממלכה. הוא הופל בסופו של דבר על ידי קסרקס השני, בנו של אחשוורוש. קסרקסס השני היה המלך האחרון של האימפריה האחמנית.

סיכום

אחשוורוש היה מלך רב עוצמה שמלך בשנים 485 עד 465 לפני הספירה. הוא היה ידוע באורח חייו המפואר ובמסעותיו הצבאיים. הוא נודע גם במותו הטראגי, המתועד בתנ"ך. התנ"ך אינו מציין את שם האדם שהרג אותו, אך הוא מספק רמזים. על פי המקרא, אחשוורוש נהרג על ידי אדם בשם ארטבאנוס, אציל פרסי אשר מונה על ידי אחשוורוש למפקד צבאו. ארטבאנוס היה איש חזק שהייתה לו השפעה רבה על המלך. הוא גם היה יריב של אחשוורוש, ומאמינים שהוא הרג את המלך כדי להשיג כוח. לאחר מותו של אחשוורוש השתלט ארטבאנוס על הממלכה. הוא הופל בסופו של דבר על ידי קסרקס השני, בנו של אחשוורוש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן