דף הבית » איך קוראים » מה שמו של פני פרנק שוויצרי?

מה שמו של פני פרנק שוויצרי?

מה שמו של פני פרנק שוויצרי?

מה שמו של פני פרנק שוויצרי?

פני הפרנק השוויצרי הוא מטבע שנמצא במחזור מאז המאה ה-19. זהו מטבע נחושת קטן ששווה סנטימה אחת, או מאה מפרנק שוויצרי. הפרוטה של הפרנק השוויצרי הוא אחד המטבעות העתיקים ביותר במחזור בשוויץ, והוא נמצא בשימוש עד היום.

היסטוריה של פני הפרנק השוויצרי

מטבע הפרנק השוויצרי הוצג לראשונה בשנת 1851, כאשר הפרנק השוויצרי אומץ כמטבע הרשמי של שוויץ. המטבע היה עשוי במקור מנחושת, והיה שווה סנטים אחד, או מאה מהפרנק השוויצרי. המטבע תוכנן להיות מטבע קטן וקל משקל שניתן לשאת אותו בקלות ולהשתמש בו בעסקאות יומיומיות. הפרוטה של הפרנק השוויצרי שימש בשווייץ עד כניסתו של הפרנק השוויצרי בשנת 1907. בשלב זה, הוחלף הפרוט של הפרנק השוויצרי על ידי הפרנק השוויצרי, שהיה שווה פי מאה מהפרוטה. אז הפרוטה של הפרנק השוויצרי הופחתה, ואינה משמשת עוד בעסקאות יומיומיות.

ערך פני הפרנק השוויצרי

הפרוטה של הפרנק השוויצרי עדיין במחזור היום, אבל כבר לא נעשה בו שימוש בעסקאות יומיומיות. המטבע עדיין שווה סנטימ אחד, או מאה מפרנק שוויצרי. עם זאת, המטבע שווה כיום הרבה יותר מערכו הנקוב בשל גילו ונדירותו. אגורה של פרנק שוויצרי הוא מטבע פופולרי בקרב אספנים, ויכול להיות שווה בין כמה דולרים לכמה מאות דולרים, תלוי במצבו ו נְדִירוּת. המטבע פופולרי גם בקרב נומיסמטיסטים, או אספני מטבעות, המתעניינים בהיסטוריה ובערך של מטבעות.

סיכום

מטבע הפרנק השוויצרי הוא מטבע נחושת קטן שנמצא במחזור מאז המאה ה-19. זהו מטבע פופולרי בקרב אספנים, והוא יכול להיות שווה בין כמה דולרים לכמה מאות דולרים, תלוי במצבו ונדירותו. הפרוטה של הפרנק השוויצרי היא תזכורת להיסטוריה של הפרנק השוויצרי, והיא משמשת עד היום כמטבע לאספנות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן