דף הבית » איך קוראים » מה שמו של זכר הכינה?

מה שמו של זכר הכינה?

מה שמו של זכר הכינה?

מה שמו של זכר הכינה?

כינים הן טפילים קטנים הניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים אחרים. הם מחולקים לשתי קבוצות עיקריות: כיני ראש וכיני גוף. כיני ראש נמצאות על הקרקפת וכיני גוף נמצאות על בגדים ומצעים. שני סוגי הכינים עלולים לגרום לפריחה מגרדת ויכולים להתפשט בקלות מאדם לאדם. הכינה הזכרית היא חרק קטן וחסר כנפיים שגודלו בערך כמו שומשום. יש לו גוף שטוח בצורת אליפסה ושש רגליים. צבע הכינה הזכרית הוא בדרך כלל כהה יותר מאשר הכינה הנקבה. ראשו מעט גדול מגופו ויש לו שתי אנטנות. הכינה הזכרית ניזונה מדם המארח שלה. הוא מתחבר לעור בעזרת טפריו ומוצץ את הדם דרך חלקי הפה שלו. היא יכולה לחיות עד 30 יום על מארח יחיד. הכינה הזכרית אחראית להתפשטות נגיעות כינים. הוא יכול להטיל עד 10 ביצים ביום, שבוקעות לנימפאות תוך כשבעה ימים. לאחר מכן, הנימפות מבשילות למבוגרים תוך כשבועיים. הכינה הזכרית ידועה גם בשם "זכר pediculus humanus capitis" או "כינת ראש זכר". זהו סוג הכינה הנפוץ ביותר שנמצא על בני אדם.

כיצד לזהות כינה זכר

ניתן לזהות את הכינה הזכרית לפי גודלה, צורתה וצבעה. בדרך כלל צבעה כהה יותר מאשר הכינה הנשית. ראשו מעט גדול מגופו ויש לו שתי אנטנות. כמו כן, חשוב לציין כי לכינה הזכרית אין כנפיים.

כיצד לטפל בהדבקה של כינים זכרים

הדרך הטובה ביותר לטפל בהדבקה בכינים זכרים היא להשתמש בטיפול בכינים ללא מרשם. טיפולים אלו מכילים בדרך כלל קוטל חרקים הורג את הכינים. חשוב לעקוב בקפידה אחר ההוראות שעל האריזה ולהשתמש בטיפול לפי ההוראות. כמו כן, חשוב לנקות היטב את האזור הנגוע. זה כולל כביסה של כל המצעים, הבגדים ופריטים אחרים שייתכן שבאו במגע עם הכינים. שאיבת שטיחים ורהיטים יכולים גם לעזור להסיר את כל הכינים שנותרו.

השוואה מהירה

כינה זכר נקבה כינה
חרק קטן וחסר כנפיים חרק קטן וחסר כנפיים
צבע כהה יותר צבע בהיר יותר
הראש מעט גדול מהגוף הראש מעט גדול מהגוף
שתי אנטנות שתי אנטנות
מטיל עד 10 ביצים ביום מטיל עד 10 ביצים ביום

לסיכום, הכינה הזכרית היא חרק קטן וחסר כנפיים שגודלו בערך כמו שומשום. בדרך כלל צבעה כהה יותר מאשר נקבת הכינה וראשה מעט גדול יותר מגופה. יש לו שתי אנטנות והוא יכול להטיל עד 10 ביצים ביום. הדרך הטובה ביותר לטפל בהדבקה בכינים זכרים היא להשתמש בטיפול בכינים ללא מרשם ולנקות היטב את האזור הנגוע. למידע נוסף על כינים, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן