דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הצבי הנינג?

מה שמו של הצבי הנינג?

מה שמו של הצבי הנינג?

מה שמו של הצבי הנינג?

הצבי הנינג הוא מין צבי שניתן למצוא בחלקים הצפוניים של אירופה ואסיה. זהו צבי בגודל בינוני, בעל פרווה חום-אדמדם וכתמים לבנים על גבו. שמו של הצבי מגיע מהמילה השוודית ל”צבי”, שהיא “hjort”.

נושאים קשורים:

 

מאפיינים פיזיים

ההנינג הוא צבי בגודל בינוני, בעל פרווה חום-אדמדם וכתמים לבנים על גבו. לצבי צוואר ארוך וזנב קצר. הקרניים שלו רחבות ומפותלות, ופרסותיו גדולות וחזקות. גובהו של ההנינג כשני מטרים וחצי ומשקלו כ-200 פאונד.

התנהגות

ההנינג הוא בעל חיים בודד, והוא פעיל בעיקר במהלך הלילה. הוא אוכל עשב, והוא ניזון בעיקר מדשא, עלים וצמחייה אחרת. ידוע שהאייל אוכל חרקים קטנים וחיות קטנות אחרות. ההנינג היא חיה טריטוריאלית, והיא תגן על הטריטוריה שלה מפני צבאים אחרים. ידוע גם כאגרסיבי כלפי בני אדם, וחשוב לשמור על מרחק בטוח אם נתקלתם באחד כזה.

בית גידול ותפוצה

ההנינג נמצא בחלקים הצפוניים של אירופה ואסיה. הוא שוכן ביערות, כרי דשא ושטחים פתוחים אחרים. הצבי מעדיף אזורים עם צמחייה צפופה, שכן הוא מספק מחסה והגנה מפני טורפים.

מצב שימור

ההנינג רשום כמין המדאיג פחות על ידי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע. אוכלוסיית הצבאים יציבה, והיא אינה מאוימת מאיומים גדולים. עם זאת, הצבי עדיין ניצוד בגלל בשרו וקרניו, וזה עלול להוות איום פוטנציאלי על המין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן