דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הטיל שהרס את הירושימה?

מה שמו של הטיל שהרס את הירושימה?

מה שמו של הטיל שהרס את הירושימה?

מה שמו של הטיל שהרס את הירושימה?

פצצת האטום שהרסה את הירושימה, יפן במהלך מלחמת העולם השנייה, נודעה בשם "ילד קטן". זו הייתה פצצת אטום על בסיס אורניום שהוטלה על ידי ארצות הברית ב-6 באוגוסט 1945. הפצצה הוטלה ממטוס ה-Enola Gay, מפציץ בואינג B-29 Superfortress. הפצצה פוצצה בגובה של כ-600 מטר (2,000 רגל) מעל העיר. פצצת האטום פותחה על ידי פרויקט מנהטן, תוכנית מחקר ופיתוח סודית ביותר שנערכה על ידי ארה"ב במהלך מלחמת העולם השנייה. הפרויקט הובל על ידי חיל ההנדסה של צבא ארצות הברית ומומן על ידי ממשלת ארה"ב. הפרויקט היה אחראי לפיתוח פצצות האטום הראשונות. פצצת האטום שהוטלה על הירושימה הייתה הנשק הגרעיני הראשון ששימש בלחימה. זה היה הנשק החזק ביותר שאי פעם נעשה בו שימוש בהיסטוריה האנושית. פיצוץ הפצצה יצר גל פיצוץ שהרס הכל ברדיוס של שני קילומטרים מההיפו-מרכז. אחרי גל הפיצוץ הגיע גל הלם חזק שגרם להרס נוסף. פצצת האטום שהרסה את הירושימה הייתה תוצאה של שנים של מחקר ופיתוח. הפצצה תוכננה על ידי צוות מדענים בראשות ג'יי רוברט אופנהיימר. הפצצה הורכבה משני חלקים: ליבת אורניום-235 וליבה פלוטוניום-239. ליבת האורניום-235 הייתה אחראית לפיצוץ הראשוני, ואילו ליבת הפלוטוניום-239 הייתה אחראית לפיצוץ המשני. פצצת האטום שהרסה את הירושימה הייתה הראשונה מסוגה. זה היה הנשק הראשון להשמדה המונית ששימש בלחימה. לפי ההערכות, הפצצה הרגה כ-140,000 בני אדם ונפצעה רבים נוספים. השפעות הפצצה הורגשו במשך שנים לאחר ההפצצה.

תוצאות ההפצצה

להפצצת הירושימה הייתה השפעה הרסנית על העיר ותושביה. העיר נהרסה והאנשים נותרו עם צלקות פיזיות ופסיכולוגיות. השפעות ההפצצה הורגשו במשך שנים לאחר ההפצצה. גם להפצצת הירושימה הייתה השפעה עמוקה על העולם. זו הייתה תזכורת חדה לכוח ההרס של הנשק הגרעיני והצורך בשיתוף פעולה בינלאומי כדי למנוע את השימוש בהם. הפצצת הירושימה הובילה גם ליצירת האומות המאוחדות והאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

מורשת הירושימה

להפצצת הירושימה הייתה השפעה מתמשכת על העולם. זוהי תזכורת לכוח ההרס של הנשק הגרעיני והצורך בשיתוף פעולה בינלאומי כדי למנוע את השימוש בהם. הפצצת הירושימה משמשת גם כתזכורת לחשיבות השלום והצורך של מדינות לעבוד יחד כדי למנוע סכסוכים עתידיים. הפצצת הירושימה משמשת גם כתזכורת למחיר האנושי של מלחמה. הפצצת הירושימה הייתה טרגדיה שאסור לשכוח. זוהי תזכורת לצורך של מדינות לעבוד יחד כדי למנוע סכסוכים עתידיים ולהבטיח שטרגדיות כאלה לעולם לא יתרחשו שוב.

סיכום

פצצת האטום שהרסה את הירושימה, יפן במהלך מלחמת העולם השנייה, נודעה בשם "ילד קטן". זו הייתה פצצת אטום על בסיס אורניום שהוטלה על ידי ארצות הברית ב-6 באוגוסט 1945. הפצצה הוטלה ממטוס ה-Enola Gay, מפציץ בואינג B-29 Superfortress. הפצצה פוצצה בגובה של כ-600 מטר (2,000 רגל) מעל העיר. פצצת האטום הייתה הראשונה מסוגה והייתה הנשק החזק ביותר שאי פעם נעשה בו שימוש בהיסטוריה האנושית. להפצצת הירושימה הייתה השפעה הרסנית על העיר ותושביה והשפעות ההפצצה הורגשו במשך שנים לאחר ההפצצה. גם להפצצת הירושימה הייתה השפעה עמוקה על העולם ושימשה תזכורת לכוח ההרס של הנשק הגרעיני ולצורך בשיתוף פעולה בינלאומי למניעת השימוש בהם. הפצצת הירושימה משמשת גם כתזכורת למחיר האנושי של מלחמה ולצורך של מדינות לעבוד יחד כדי למנוע סכסוכים עתידיים. כדי ללמוד עוד על פצצת האטום והפצצת הירושימה, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן