דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הזכר של היונה?

מה שמו של הזכר של היונה?

מה שמו של הזכר של היונה?

מה שמו של היונה הזכר?

השם המדעי של היונה הזכרית הוא Columba livia. הוא בן למשפחת הקולומבידים, הכוללת יונים ויונים. היונה הזכרית היא בדרך כלל גדולה מהנקבה ויש לה נוצות צבעוניות יותר. זכר היונה ידוע גם בתור תרנגול או ציפור תרנגול.

נושאים קשורים:

 

מאפיינים פיזיים של יונה זכר

ליונה הזכר יש מגוון מאפיינים פיזיים בולטים. יש לו זנב ארוך עם קצוות לבנים, חזה רחב ושטר קצר וחזק. ליונה הזכר יש גם מגוון צבעים, כולל אפור, שחור, לבן וחום. מוטת הכנפיים של היונה הזכרית היא בדרך כלל בין 12 ל-14 אינץ’.

התנהגות של יונה זכר

היונה הזכרית היא ציפור חברתית ונמצאת בדרך כלל בלהקות. זוהי ציפור פעילה ולעתים קרובות ניתן לראות אותה עפה, מחפשת מזון ורחצה. היונה הזכר ידועה גם כטריטוריאלית ותגן על הטריטוריה שלה מפני פולשים.

טבלה: מאפייני יונה זכר

מאפיין תיאור
שם מדעי קולומבה ליביה
מִשׁפָּחָה Columbidae
גודל גדול מהנקבה
נוֹצוֹת הָעוֹף אפור, שחור, לבן וחום
מוּטַת כְּנָפַים 12-14 אינץ’
התנהגות חברתי, פעיל וטריטוריאלי

הרגלי גידול יונים זכרים

היונה הזכרית היא בדרך כלל מונוגמית והיא תיצור קשר זוג עם נקבה למשך עונת הרבייה. זכר היונה יבנה קן וידגור על הביצים. גם היונה הזכר תאכיל את הצעירים ותגן עליהם מפני טורפים.

דיאטת יונים זכרים

היונה הזכרית אוכלת בדרך כלל מגוון של דגנים, זרעים, פירות וחרקים. הוא גם יאכל אשפה ומזון אנושי אחר אם הוא זמין. היונה הזכרית היא מאכילה אופורטוניסטית והיא תאכל כל מה שיש.

מצב שימור יונה זכר

היונה הזכרית אינה נחשבת מאוימת או בסכנת הכחדה. זהו מין נפוץ ונמצא בכל העולם. עם זאת, אוכלוסייתם של כמה תת-מינים של היונה הזכרית הולכת ופוחתת עקב אובדן בית גידול ופעילויות אנושיות אחרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן