דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הזואולוג שחקר את השימפנזים?

מה שמו של הזואולוג שחקר את השימפנזים?

מה שמו של הזואולוג שחקר את השימפנזים?

מי היה הזואולוג שחקר את השימפנזים?

הזואולוגית שחקרה את השימפנזים הייתה ג'יין גודול. היא פרימטולוגית בריטית, אתולוגית, אנתרופולוגית ושליחת השלום של האו"ם. גודול ידועה בעיקר בזכות המחקר שנמשך 55 שנה על אינטראקציות חברתיות ומשפחתיות של שימפנזים פראיים בפארק הלאומי גומבה סטרים, טנזניה. גודול נולדה בלונדון, אנגליה, בשנת 1934. הייתה לה תשוקה לבעלי חיים מגיל צעיר והייתה נחושה בדעתה להיות מדען. היא קיבלה השראה מהספר, טרזן הקופים, וחלמה לחיות באפריקה ולחקור בעלי חיים בטבע. ב-1957 נסעה גודול לקניה, שם פגשה את הפלאונטולוג והארכיאולוג המפורסם לואי ליקי. ליקי שכרה את גודול כדי לחקור את התנהגות השימפנזים בטבע. היא החלה את המחקר שלה ב-1960 והמשיכה בו במשך 55 השנים הבאות.

מה גילתה ג'יין גודול?

המחקר של גודול גילה כי שימפנזים מסוגלים להתנהגות מורכבת, כולל שימוש בכלים, ציד ותקשורת. היא גם הבחינה שלשימפנזים יש אישיות ורגשות שונים. המחקר של גודול הראה גם ששימפנזים מסוגלים ליצור קשרים חברתיים חזקים ושהם מסוגלים לאלטרואיזם. היא גם גילתה ששימפנזים מסוגלים לייצר ולהשתמש בכלים, מה שנחשב בעבר כהתנהגות בלעדית לבני אדם. למחקר של גודול הייתה השפעה עמוקה על הבנתנו את השימפנזים ואת התנהגותם. עבודתה גם סייעה להעלות את המודעות לחשיבות השימור וההגנה על שימפנזים בטבע.

מהם ההישגים של ג'יין גודול?

המחקר של גודול זכה להכרה רחבה והיא זכתה בפרסים רבים והצטיינות. בשנת 1965, היא זכתה במדליית האברד היוקרתית מהאגודה הלאומית לג'יאוגרפיק. בשנת 1977 היא זכתה בתואר Dame of the British Empire.Goodall זכתה גם לתארי כבוד רבים מאוניברסיטאות ברחבי העולם. היא גם זכתה בפרס טיילר להישגים סביבתיים ובפרס יפן. Goodall כתבה גם מספר ספרים על המחקר שלה ועל חייה. היא גם הקימה את מכון ג'יין גודול, המוקדש לשימור השימפנזים ובתי הגידול שלהם.

מהו מכון ג'יין גודול?

מכון ג'יין גודול (JGI) הוא ארגון עולמי ללא מטרות רווח הפועל להגנה על שימפנזים ובתי הגידול שלהם. הארגון פועל לקידום שימור ופיתוח בר-קיימא באפריקה וברחבי העולם. ה-JGI פועל להגנה על שימפנזים ובתי הגידול שלהם באמצעות מחקר, חינוך והסברה. הארגון פועל גם להעלאת המודעות לחשיבות השימור ולקידום פיתוח בר קיימא. ה-JGI פועל גם להעצמת קהילות מקומיות ולספק להן את הכלים והמשאבים הדרושים להן כדי להגן על השימפנזים ובתי הגידול שלהם. הארגון פועל גם לקידום חקלאות בת קיימא ולצמצום עימות בין אדם לחיות בר.

מהי ההשפעה של עבודתה של ג'יין גודול?

לעבודתה של ג'יין גודול הייתה השפעה עמוקה על ההבנה שלנו לגבי שימפנזים והתנהגותם. מחקריה סייעו להעלות את המודעות לחשיבות השימור וההגנה על שימפנזים בטבע. עבודתה של Goodall סייעה גם לקידום פיתוח בר קיימא ולהעצמת קהילות מקומיות. המחקר שלה גם סייע להגביר את המודעות לחשיבות ההגנה על שימפנזים ובתי הגידול שלהם. עבודתה של Goodall גם סייעה להעלות את המודעות לגבי החשיבות של הגנה על הסביבה ושל הפחתת עימותים בין אדם לבעלי חיים. המחקר שלה גם סייע לקדם חקלאות בת קיימא ולהפחתת העוני באפריקה.

סיכום

ג'יין גודול היא פרימטולוגית בריטית, אתולוגית, אנתרופולוגית ושליחת השלום של האו"ם. היא ידועה בעיקר במחקרה בן 55 השנים על אינטראקציות חברתיות ומשפחתיות של שימפנזים פראיים בפארק הלאומי גומבה סטרים, טנזניה. למחקר של גודול הייתה השפעה עמוקה על ההבנה שלנו של שימפנזים והתנהגותם וסייע להעלות את המודעות לחשיבות השימור וההגנה על השימפנזים בטבע. עבודתה גם סייעה לקדם פיתוח בר קיימא ולהעצמת קהילות מקומיות. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן