דף הבית » איך קוראים » מה שמו של ההמנון הצרפתי?

מה שמו של ההמנון הצרפתי?

מה שמו של ההמנון הצרפתי?

מה שמו של ההמנון הצרפתי?

ההמנון הצרפתי נקרא La Marseillaise. זהו אחד ההמנונים המוכרים ביותר בעולם, והוא סמל לפטריוטיות צרפתית ולגאווה לאומית. ההמנון הולחן על ידי קלוד ג'וזף רוז'ה דה ליסל ב-1792, ומאז הפך לסמל של המהפכה הצרפתית.

היסטוריה של לה מרסייז

ההמנון נכתב ב-1792 על ידי קלוד ז'וזף רוז'ה דה ליסל, קצין צבא צרפתי. השיר נקרא במקור "Chant de guerre pour l'Armée du Rhin" ("שיר מלחמה לצבא הריין"). הוא נכתב כדי לעורר השראה בכוחות הצרפתים כשהם התכוננו להילחם בצבא האוסטרי הפולש. השיר אומץ במהירות על ידי תושבי צרפת, ושמו שונה ל"La Marseillaise" על שם אנשי מרסיי ששרו אותו כשצעדו לפריז כדי להצטרף למהפכה.

מילים של La Marseillaise

המילים של La Marseillaise הן קריאה לנשק לעם הצרפתי להילחם על חירותו. המילים נכתבות בגוף ראשון, ומעוררות תחושת פטריוטיות וגאווה לאומית. הפזמון של ההמנון הוא החלק המוכר ביותר בשיר, והוא מושר לעתים קרובות באירועי ספורט ומפגשים ציבוריים אחרים.

המשמעות של לה מרסייז

La Marseillaise הוא סמל לפטריוטיות צרפתית ולגאווה לאומית. הוא מושמע לעתים קרובות בטקסים ובאירועים רשמיים, ונראה ככוח מאחד עבור העם הצרפתי. ההמנון נתפס גם כסמל של המהפכה הצרפתית, והוא תזכורת למאבק לחופש ולדמוקרטיה בצרפת.

שאלות ותשובות

מי כתב את לה מרסייז?

La Marseillaise נכתב על ידי קלוד ז'וזף רוז'ה דה ליסל בשנת 1792.

מתי אומצה לה מרסייז כהמנון הצרפתי?

לה מרסייז אומץ כהמנון הצרפתי בשנת 1795.

מהי המשמעות של לה מרסייז?

La Marseillaise הוא סמל לפטריוטיות צרפתית ולגאווה לאומית. הוא נתפס גם כסמל של המהפכה הצרפתית, ומהווה תזכורת למאבק לחופש ודמוקרטיה בצרפת.

סיכום

La Marseillaise הוא ההמנון הצרפתי. הוא נכתב על ידי קלוד ז'וזף רוז'ה דה ליסל בשנת 1792, ואומץ כהמנון הלאומי בשנת 1795. ההמנון הוא סמל לפטריוטיות צרפתית ולגאווה לאומית, ומהווה תזכורת למאבק לחופש ולדמוקרטיה בצרפת. לה מרסייז מושמעת לעתים קרובות בטקסים ובאירועים רשמיים, ונתפסת ככוח מאחד עבור העם הצרפתי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן