דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הבית היפני?

מה שמו של הבית היפני?

מה שמו של הבית היפני?

מה שמו של הבית היפני?

יפן היא מדינה עם תרבות עשירה והיסטוריה ארוכה. אחד ההיבטים האיקוניים ביותר של התרבות היפנית הוא הארכיטקטורה המסורתית שלה. בתים יפניים, או מינקה, מאופיינים בעיצוב ובבנייה הייחודיים שלהם. במאמר זה, נחקור את הסוגים השונים של בתים יפניים, שמותיהם ותכונותיהם.

סוגי בתים יפניים

ישנם מספר סוגים של בתים יפניים, לכל אחד מאפיינים ייחודיים משלו. הסוגים הנפוצים ביותר של בתים יפניים הם:

  • שינדן-זוקורי
  • גאשו-זוקורי
  • קומינקה
  • נאגאיה
  • מאצ'יה

שינדן-זוקורי

שינדן-זוקורי הוא הסוג העתיק ביותר של בית יפני. הוא פותח בתקופת הייאן (794-1185) ושימשה את האצולה. בתי שינדן-זוקורי מאופיינים בפריסה הפתוחה שלהם, המאפשרת הרבה אור טבעי ואוורור. יש להם גם חצר מרכזית גדולה, המוקפת בסדרה של חדרים קטנים יותר.

גאשו-זוקורי

Gassho-zukuri הוא סוג של בית יפני שפותח בתקופת אדו (1603-1868). הוא מאופיין בגג המשופע בתלילות, אשר נועד לעמוד בפני שלג כבד. בתי Gassho-zukuri בנויים בדרך כלל עם מסגרת עץ ומשמשים לרוב כבתים חווה.

קומינקה

קומינקה הוא סוג של בית יפני שפותח בתקופת מייג'י (1868-1912). הוא מאופיין בעיצוב היפני המסורתי שלו, הכולל גג סכך, קירות עץ וחצר מרכזית. בתי קומינקה נבנים בדרך כלל עם מסגרת עץ ומשמשים לרוב כבתים חווה.

נאגאיה

נאגאיה הוא סוג של בית יפני שפותח בתקופת אדו (1603-1868). הוא מאופיין בעיצובו הארוך והצר, שנועד למקסם את המרחב. בתי נאגאיה בנויים בדרך כלל עם מסגרת עץ ומשמשים לרוב כנכסים להשכרה.

מאצ'יה

מאצ'יה הוא סוג של בית יפני שפותח בתקופת אדו (1603-1868). הוא מאופיין בעיצוב היפני המסורתי שלו, הכולל גג סכך, קירות עץ וחצר מרכזית. בתי מצ'יה בנויים בדרך כלל עם מסגרת עץ ומשמשים לרוב כחנויות או מסעדות.

השוואה מהירה

סוג של בית מאפיינים שימושים נפוצים
שינדן-זוקורי פריסה פתוחה, חצר מרכזית אֲצוּלָה
גאשו-זוקורי גג משופע בתלילות בית חווה
קומינקה עיצוב יפני מסורתי בית חווה
נאגאיה עיצוב ארוך וצר נכסים להשכרה
מאצ'יה עיצוב יפני מסורתי חנויות, מסעדות

לסיכום, ישנם מספר סוגים של בתים יפניים, לכל אחד מאפיינים ייחודיים משלו. Shinden-zukuri הוא הסוג העתיק ביותר של בית יפני ומאופיין בפריסה הפתוחה שלו ובחצר המרכזית שלו. Gassho-zukuri מאופיין בגג המשופע בתלילות ומשמש לעתים קרובות כבתי חווה. קומינקה מאופיינת בעיצוב היפני המסורתי שלה ומשמשת לעתים קרובות כבתים חווה. נאגאיה מאופיינת בעיצוב הארוך והצר שלה ומשמשת לרוב כנכסים להשכרה. מצ'יה מאופיינת בעיצוב היפני המסורתי שלה ומשמשת לרוב כחנויות או מסעדות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן