דף הבית » איך קוראים » מה שמו של גליל מצות ביידיש?

מה שמו של גליל מצות ביידיש?

מה שמו של גליל מצות ביידיש?

מה זה גליל מצות?

לחמניות מצות הן מאכל יהודי מסורתי העשוי מצות. מצות היא סוג של לחם שטוח העשוי מקמח ומים, והוא מרכיב עיקרי בארוחת הפסח היהודית. רולדות מצות נעשות על ידי רידוד בצק המצות לעלה דק, ולאחר מכן רידוד כמו גליל ג'לי. לאחר מכן פורסים את הגליל שנוצר לחתיכות אישיות ואופים. לחמניות מצות מוגשות לרוב עם חמאה, דבש או ריבה.

היסטוריה של מצות לחמניות

לחמניות מצות היו חלק מהמטבח היהודי במשך מאות שנים. המתכון המתועד הראשון ללחמניות מצות מתוארך למאה ה-16, אז נכלל בספר בישול שכתבה אישה יהודייה באיטליה. מאז הפכו לחמניות מצות למאכל פופולרי במשקי בית יהודיים ברחבי העולם.

שם יידיש ללחמניות מצות

השם ביידיש ללחמניות מצות הוא "מצות ברי". המילה "ברי" נגזרת מהמילה הגרמנית "ברי", שפירושה "מחית". זהו תיאור מתאים לתהליך הכנת גלילי מצות, שכן הבצק מועך ומרדד לעלה דק לפני רידוד כמו גליל ג'לי.

איך מכינים לחמניות מצות

הכנת לחמניות מצות היא תהליך פשוט למדי. ראשית, מרדדים את בצק המצות לעלה דק. לאחר מכן, הסדין מגולגל כמו גליל ג'לי ופורסים לחתיכות אישיות. לבסוף מניחים את החתיכות על תבנית עם נייר אפייה ואופים עד להזהבה.

שאלות ותשובות

ש: מה ההבדל בין גלילי מצות למצות ברי?

ת: גלילות מצות ומצות ברי שניהם עשויים מבצק מצות, אך מכינים אותם אחרת. לחמניות מצות מכינים על ידי רידוד הבצק לעלה דק ולאחר מכן רידוד כמו גליל ג'לי. מצות ברי, לעומת זאת, נעשות על ידי פירור בצק המצות לחתיכות קטנות ואז טיגון בשמן או בחמאה.

ש: כמה זמן מחזיקות לחמניות מצות?

ת: גלילי מצות יכולים להחזיק עד שבוע אם מאחסנים אותם בכלי אטום. עם זאת, מומלץ לאכול אותם טריים.

סיכום

לחמניות מצות הן מאכל יהודי מסורתי העשוי מצות. השם ביידיש ללחמניות מצות הוא "מצות ברי", שמקורו במילה הגרמנית "ברי", שפירושה "מחית". רולדות מצות נעשות על ידי רידוד בצק המצות לעלה דק, ולאחר מכן רידוד כמו גליל ג'לי ופורסים לחתיכות אישיות. ניתן להגיש לחמניות מצות עם חמאה, דבש או ריבה, והן יכולות להחזיק עד שבוע אם מאחסנים אותן בכלי אטום. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן