דף הבית » איך קוראים » מה שמו של אצן אתיופי?

מה שמו של אצן אתיופי?

מה שמו של אצן אתיופי?

היכרות עם ספרינטרים אתיופיים

אצנים אתיופיים מכים גלים בעולם האתלטיקה כבר עשרות שנים. מאבבי ביקילה האגדי ועד היבול הנוכחי של ספורטאים ברמה עולמית, האצים האתיופיים היו בעקביות בין הטובים בעולם. במאמר זה, נסקור כמה מהאצנים האתיופיים המפורסמים ביותר ואת הישגיהם.

אבי ביקילה

אבי ביקילה הוא ללא ספק האצן האתיופי המפורסם ביותר בכל הזמנים. הוא זכה במדליית הזהב במרתון באולימפיאדת הקיץ ברומא 1960, והפך לאפריקני הראשון שזוכה במדליית זהב באירוע. הוא גם זכה במדליית הזהב במרתון באולימפיאדת הקיץ 1964 בטוקיו, והפך לאדם הראשון שזוכה באירוע פעמיים. ביקילה זכור בזכות ההישג המדהים שלו לרוץ את המרתון ברגליים יחפות, שעשה כדי להוכיח שאתיופים יכולים להתחרות עם הספורטאים הטובים בעולם.

היילה גברסלאסי

היילה גברסלסי הוא עוד אצן אתיופי אגדי. הוא זכה במדליית הזהב בריצת 10,000 מטר באולימפיאדת הקיץ 1996 באטלנטה, והפך לאתיופי הראשון שזוכה במדליית זהב אולימפית במסלול ושדה. הוא גם זכה במדליית הזהב בריצת 10,000 מטר באולימפיאדת הקיץ 2000 בסידני, והפך לאדם הראשון שזוכה בתחרות פעמיים. גברסלאסי נחשב לאחד מהרצים למרחקים הגדולים בכל הזמנים והוא שיאן העולם הנוכחי במרתון.

מסרת דפר

מסרת דפר היא אצן אתיופי בהווה שזכה במספר מדליות אולימפיות. היא זכתה במדליית הזהב בריצת 5,000 מטר באולימפיאדת הקיץ 2004 באתונה, והפכה לאתיופיה הראשונה שזוכה במדליית זהב אולימפית במסלול ושדה. היא גם זכתה במדליית הכסף בריצת 5,000 מטר באולימפיאדת הקיץ 2008 בבייג'ינג ובמדליית הארד בריצת 5,000 מטר באולימפיאדת הקיץ בלונדון 2012.

טירונש דיבאבא

טירונש דיבאבא הוא אצן אתיופי נוכחי נוסף שזכה במספר מדליות אולימפיות. היא זכתה במדליית הזהב בריצת 5,000 מטר באולימפיאדת הקיץ 2008 בבייג'ינג, והפכה לאתיופיה הראשונה שזוכה בשתי מדליות זהב אולימפיות באתלטיקה. היא גם זכתה במדליית הזהב בריצת 10,000 מטר באולימפיאדת הקיץ 2008 בבייג'ינג, והפכה לאישה הראשונה שזוכה באירוע פעמיים.

סיכום

ספרינטרים אתיופיים מטביעים את חותמם בעולם האתלטיקה כבר עשרות שנים. מאבבי ביקילה האגדי ועד היבול הנוכחי של ספורטאים ברמה עולמית, האצים האתיופיים היו בעקביות בין הטובים בעולם. בין אם זה זכייה במדליות זהב אולימפיות או קביעת שיאי עולם, אצים אתיופיים הוכיחו שהם יכולים להתחרות עם הטובים בעולם. למידע נוסף על ספרינטרים אתיופים, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

טייק אווי מפתח

  • אבי ביקילה הוא ללא ספק האצן האתיופי המפורסם ביותר בכל הזמנים.
  • היילה גברסלסי הוא אצן אתיופי אגדי נוסף ומחזיק השיא העולמי הנוכחי במרתון.
  • מסרת דפר וטירונש דיבאבא הם אצים אתיופיים בהווה שזכו במספר מדליות אולימפיות.
  • ספרינטרים אתיופיים היו בעקביות בין הטובים בעולם.

לסיכום, ספרינטרים אתיופיים הוכיחו שהם יכולים להתחרות בטובים בעולם. מאבבי ביקילה ועד היבול הנוכחי של ספורטאים ברמה עולמית, האצים האתיופיים היו באופן עקבי בין הטובים בעולם. בין אם זו זכייה במדליות זהב אולימפיות או קביעת שיאי עולם, האצים האתיופיים הוכיחו שהם יכולים להתחרות עם הטובים בעולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן