דף הבית » איך קוראים » מה שמו של אחיו של ואן גוך?

מה שמו של אחיו של ואן גוך?

מה שמו של אחיו של ואן גוך?

תיאו ואן גוך: אחיו של וינסנט

וינסנט ואן גוך הוא אחד הציירים המפורסמים בכל הזמנים. עבודותיו נחגגות ברחבי העולם והיו נושא לאינספור ספרים, סרטים ותערוכות. אבל האם ידעת שיש לו אח? תיאו ואן גוך נולד ב-1857, ארבע שנים לפני וינסנט. הוא היה הבכור מבין ששת ילדיהם של תיאודורוס ואן גוך ואנה קורנליה קרבנטוס. תיאו היה סוחר אמנות ואספן אמנות מצליח, והוא היה התומך הגדול ביותר של וינסנט.

תמיכתו של תיאו בוינסנט

תיאו היה היחיד מבין אחיו של וינסנט שהתעניין באמנות שלו. הוא היה הראשון שזיהה את הכישרון של וינסנט ועזר לו להפוך לאמן מצליח. הוא סיפק תמיכה כלכלית לוינסנט לאורך הקריירה שלו, אפילו כשהיה נאבק להסתדר. תיאו גם עזר לוינסנט למצוא מוציא לאור לעבודותיו וארגן לו להציג את ציוריו בפריז. הוא אפילו קנה בעצמו כמה מציוריו של וינסנט, שאותם מכר לאחר מכן לאספנים אחרים.

מותו של תיאו

תמיכתו של תיאו בוינסנט נקטעה כאשר מת ב-1891, שנתיים בלבד לאחר מותו של וינסנט. הוא סבל מעגבת במשך זמן מה, ומותו היה מכה גדולה לווינסנט.

המורשת של תיאו

מורשתו של תיאו מתקיימת בעבודותיו של וינסנט ואן גוך. הוא סייע לוינסנט להפוך לאמן שהיה, ותמיכתו ועידודו היו יקרי ערך. ניתן לראות את השפעתו של תיאו גם ביצירות של אמנים אחרים. הוא היה מעריץ גדול של האימפרסיוניסטים, וניתן לראות את השפעתו ביצירותיהם של אמנים כמו פול גוגן והנרי דה טולוז-לוטרק.

מערכת היחסים של תיאו עם וינסנט

לתיאו ולווינסנט הייתה מערכת יחסים קרובה. הם כתבו זה לזה לעתים קרובות, ותיאו תמיד תמך בעבודתו של וינסנט. הוא גם היה מעריץ גדול של אמנותו של וינסנט, ולעתים קרובות קנה את ציוריו ומכר אותם לאספנים אחרים. מותו של תיאו היה מכה גדולה לווינסנט, ומעריכים שהוא תרם לדעיכתו הנפשית ולהתאבדותו בסופו של דבר. למרות זאת, לשני האחים היה קשר חזק, והתמיכה והעידוד של תיאו היו יקרי ערך עבור וינסנט.

סיכום

תיאו ואן גוך היה דמות חשובה בחייו של וינסנט ואן גוך. הוא היה היחיד מבין אחיו של וינסנט שהתעניין באמנות שלו, והוא סיפק תמיכה ועידוד שלא יסולא בפז לאורך הקריירה שלו. ניתן לראות את השפעתו ביצירות של אמנים אחרים, ומורשתו מתקיימת בעבודותיו של וינסנט ואן גוך. כדי ללמוד עוד על מערכת היחסים בין וינסנט לתיאו, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן