דף הבית » איך קוראים » מה שמו של אביו של שאול?

מה שמו של אביו של שאול?

מה שמו של אביו של שאול?

מיהו אביו של שאול בתנ"ך?

התנ"ך מלא בסיפורים על אבות ובנים, ושאול אינו יוצא מן הכלל. בתנ"ך שאול הוא המלך הראשון של ישראל, ואביו הוא קיש, בנימין. קיש היה בנו של אביאל, בן צרור, בן בכורת, בן אפיה, בן בנימי.

סיפור אביו של שאול

קיש היה איש עשיר שהיה בעל חמורים רבים. יום אחד הוא שלח את בנו, שאול, לחפש את החמורים שנעלמו. שאול ועבדו הלכו לחפש את החמורים, אך לא מצאו אותם. לאחר חיפושים ממושכים, הם מצאו לבסוף את החמורים בארץ זוף, שהיתה ליד העיר תבור.

משיחת שאול

כששאול חזר הביתה, פגש אותו הנביא שמואל, שנשלח על ידי אלוהים למשוח את שאול למלך ישראל הראשון. שאול נמשח בשמן וניתנה לו רוח אלוהים. לאחר מכן הלך שאול לבית אביו בגבעה והתקבל למלך על ידי עם ישראל.

אביו של שאול בתנ"ך

קיש מוזכר מספר פעמים בתנ"ך, אך תפקידו בחייו של שאול אינו בולט כמו דמויות אחרות. הוא מוזכר בשמואל א' ט 1-2, כאשר שאול מחפש את חמוריו של אביו. הוא מוזכר גם בשמואל א' י' 21, כאשר שאול נמשח למלך.

סיכום

אביו של שאול, קיש, הוא דמות חשובה בתנ"ך. הוא מוזכר מספר פעמים בתנ"ך, ותפקידו בחייו של שאול משמעותי. קיש היה איש אמיד בעל חמורים רבים, והוא היה אביו של מלך ישראל הראשון, שאול. למידע נוסף על שאול ואביו, קיש, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן