דף הבית » איך קוראים » מה שמה של נקבת העז?

מה שמה של נקבת העז?

מה שמה של נקבת העז?

מה שמה של נקבת העז?

נקבת עז ידועה בשמות רבים, כולל מטפלת, איילה וכבשה. השם המדעי של עז היא Capra aegagrus hircus. עזים הן חלק ממשפחת ה-Bovidae, הכוללת אנטילופות, כבשים ובקר. עזים הן חיות חברתיות וחיות בעדרים. נקבות עיזים הן בדרך כלל ראש העדר ואחראיות לבטיחותם של שאר החברים. נקבות עיזים ידועות גם באינסטינקטים האימהיים החזקים שלהן ויגנו בחירוף נפש על צאצאיהן.

מאפיינים של נקבת העז

עיזים נקבות בדרך כלל גדולות יותר מעזים זכרים ויכולות לשקול עד 300 פאונד. יש להם רגליים ארוכות ודקות וגוף קצר וחזק. לנקבות יש קרניים שיכולות לגדול עד 12 סנטימטרים. הקרניים שלהן מעוקלות וניתן להשתמש בהן להגנה ולביסוס דומיננטיות בעדר. לעיזים יש פרווה קצרה וגסה של פרווה שיכולה להיות לבן, שחור, חום או שילוב של צבעים. יש להם אוזניים ארוכות ומחודדות ולוע קצר. לנקבות עזים יש זנב ארוך ומצוץ שניתן להשתמש בו כדי להרחיק זבובים ומזיקים אחרים.

רבייה ותוחלת חיים של נקבת העז

נקבות עיזים מגיעות לבגרות מינית בסביבות גיל שישה חודשים. בדרך כלל הם יולדים אחד עד שלושה ילד בכל פעם. תקופת ההיריון של עז היא כחמישה חודשים. עזים נקבות יכולות לחיות עד 15 שנים בטבע ועד 20 שנה בשבי. הם בדרך כלל בעלי חיים בריאים מאוד ודורשים טיפול רפואי מינימלי.

שימושים של נקבת העז

נקבות עיזים משמשות לעתים קרובות לחלב שלהן, שעשיר בחלבון וסידן. ניתן להשתמש בחלב להכנת גבינה, יוגורט ומוצרי חלב אחרים. עיזים נקבות משמשות גם לבשר שלהן, שהוא רזה ועתיר חלבון. עיזים נקבות משמשות גם לפרווה שלהן, המשמשת לייצור מעילים ופריטי לבוש אחרים. נקבות עיזים משמשות גם לזבל שלהן, שהוא דשן נהדר לגינות ושדות.

סיכום

נקבת העז היא חיה חשובה בתרבויות רבות. הם משמשים עבור החלב, הבשר, הפרווה והזבל שלהם. נקבות עיזים ידועות גם באינסטינקטים האימהיים החזקים שלהן ויגנו בחירוף נפש על צאצאיהן. למידע נוסף על נקבת העז, תוכל לבקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן