דף הבית » איך קוראים » מה שמה של נקבת הזיקית?

מה שמה של נקבת הזיקית?

מה שמה של נקבת הזיקית?

מה זה זיקית?

זיקיות הן סוג של לטאה המצוי באקלים טרופי וסובטרופי. הם ידועים ביכולתם לשנות את צבע עורם כדי להשתלב בסביבתם. זיקיות מגיעות בצורות ובגדלים שונים. מינים מסוימים קטנים כמו ציפורן, בעוד שאחרים יכולים לגדול עד שני מטרים.

נושאים קשורים:

 

זיקיות הן גם ייחודיות בכך שיש להן זנב מתוח, המאפשר להן לאחוז בענפים ובחפצים אחרים. זה עוזר להם להישאר מאוזנים בזמן שהם מסתובבים. יש להם גם עיניים גדולות שיכולות להסתכל בשני כיוונים שונים בו זמנית.

מה שמה של נקבת הזיקית?

שמה של נקבת הזיקית זהה לשם הזיקית הזכרית. השם המדעי של כל הזיקיות הוא Chamaeleo, שמקורו במילה היוונית ל”אריה טחון”. השם ניתן להם בגלל יכולתם לשנות צבע.

סוגים שונים של זיקיות

ישנם סוגים רבים ושונים של זיקיות, כולל זיקית הפנתר, זיקית מצועפת, זיקית ג’קסון, זיקית בעלת צווארון ועוד. לכל סוג של זיקית יש צבע ודוגמא ייחודיים משלו.

בית הגידול של הזיקית

זיקיות חיות במגוון בתי גידול, כולל יערות גשם, מדבריות וסוואנות. הם מעדיפים לחיות בעצים ובשיחים, שם הם יכולים להסתתר מפני טורפים. הם נמצאים גם באזורים עירוניים, שם הם יכולים למצוא מזון ומחסה.

דיאטה של הזיקית

זיקיות הן טורפות, כלומר הן אוכלות חרקים וחיות קטנות אחרות. הם משתמשים בלשונות הארוכות והדביקות שלהם כדי לתפוס את הטרף שלהם. הם גם אוכלים פירות ופרחים.

רפרודוקציה של הזיקית

זיקיות מתרבות על ידי הטלת ביצים. הנקבה תטיל בין 2 ל-30 ביצים בכל פעם, תלוי במין. הביצים יבקעו לאחר כחודשיים. הזיקיות הצעירות יוכלו לטפל בעצמן מיד לאחר הבקיעה.

זיקיות הן חיות מרתקות שמגיעות בצורות ובגדלים שונים. הם ידועים ביכולתם לשנות את צבע עורם, ובזנב המוחלט שלהם. נקבות זיקיות זהות לזיקיות זכריות, והן חולקות את אותו שם מדעי של זיקיות. הם חיים במגוון בתי גידול ואוכלים חרקים ובעלי חיים קטנים אחרים. הם מתרבים על ידי הטלת ביצים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן