דף הבית » איך קוראים » מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

נקבת ההיפופוטם ידועה בשמות רבים ושונים, כולל פרה, אב ומטריארך. השם המדעי של נקבת ההיפופוטם הוא Hippopotamus amphibius. היפופוטם נקבה הוא הגדול מבין שני המינים, כאשר זכרים שוקלים בדרך כלל בין 1,500 ל-2,000 פאונד והנקבות במשקל של בין 2,500 ל-3,000 פאונד.

נושאים קשורים:

 

מאפיינים פיזיים של היפופוטם נקבה

להיפופוטם נקבת גוף גדול בצורת חבית ורגליים קצרות וחסונות. עורו בצבע חום-אפרפר ומכוסה בשכבת שומן עבה. להיפופוטם נקבה יש ראש גדול עם אוזניים קטנות, חוטם קצר ועיניים קטנות. יש לו פה גדול עם שיניים חדות ומעוקלות.

בית גידול של היפופוטם נקבה

נקבת ההיפופוטם חיה בנהרות, אגמים וביצות באפריקה שמדרום לסהרה. הוא מעדיף מים חמימים ורדודים ונמצא בדרך כלל בקבוצות של עד 30 פרטים. היפופוטמים נקבות נמצאות גם במקומות מבודדים, כמו איים או בריכות מבודדות.

התנהגות של נקבה היפופוטם

נקבת ההיפופוטם היא חיה חברתית וחיה בקבוצות הנקראות תרמילים. זוהי חיה טריטוריאלית ותגן על הטריטוריה שלה מפני היפופוטמים וטורפים אחרים. נקבת ההיפופוטם היא בעיקר מרעה, אוכלת עשבים, צמחי מים ופירות. הוא ניזון גם מבעלי חיים קטנים כמו חרקים, דגים ורכיכות.

רבייה של היפופוטם נקבה

נקבת ההיפופוטם מגיעה לבגרות מינית בסביבות גיל חמש ומסוגלת להתרבות עד גיל 40. נקבת ההיפופוטם יולדת עגל בודד לאחר תקופת הריון של שמונה חודשים. העגל נולד במים ומסוגל לשחות זמן קצר לאחר הלידה. האם תגן על העגל מפני טורפים והיפופוטמים אחרים.

איומים על נקבת ההיפופוטם

נקבת ההיפופוטם מאוימת על ידי אובדן בתי גידול, ציד וצייד. הוא גם מאוים על ידי זיהום, מחלות ותחרות עם בני אדם על מזון ומים.

עובדות על היפופוטם נקבה

  • נקבת ההיפופוטם היא היונק היבשתי הגדול ביותר אחרי הפיל.
  • נקבת ההיפופוטם יכולה להישאר מתחת למים עד חמש דקות.
  • נקבת ההיפופוטם היא שחיינית מצוינת ויכולה להגיע למהירויות של עד 30 קמ”ש.
  • נקבת ההיפופוטם היא חיה קולית ויכולה להשמיע מגוון צלילים, כולל נהמות, מפוחים ונחרות.
  • נקבת ההיפופוטם היא מין אבן מפתח וממלאת תפקיד חשוב במערכת האקולוגית.

למידע נוסף על נקבת ההיפופוטם, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן