דף הבית » איך קוראים » מה שמה של העיר לוז היום?

מה שמה של העיר לוז היום?

מה שמה של העיר לוז היום?

היסטוריה של העיר לוז

לוז היא עיר עתיקה השוכנת בדרום מדינת ישראל. הוא ממוקם בהרי יהודה ומהווה חלק מאזור הרי יהודה. לעיר היסטוריה ארוכה ומגוונת, לאחר שאוכלסו על ידי עמים רבים ושונים במשך מאות שנים. הוא ביתם של חורבות עתיקות ואתרים ארכיאולוגיים רבים, שנחקרו על ידי ארכיאולוגים במשך מאות שנים.

העיר מוזכרת בתנ"ך כאחת מערי הארץ המובטחת. הוא מוזכר גם בתלמוד ובטקסטים יהודיים אחרים. בימי הביניים, העיר הייתה ידועה בשם לוד והייתה מרכז מרכזי של למידה ותרבות יהודית. במאה ה-19 שונה שמה של העיר לוד, ששמה הרשמי עד היום.

מה שמה של העיר לוז היום?

כיום, העיר ידועה בשם לוד, שזה השם הרשמי שניתן לה על ידי ממשלת ישראל. השם לוד נגזר מהמילה העברית "לוז", שפירושה "אור". זאת בהתייחס להיסטוריה הארוכה של העיר בהיותה מרכז למידה ותרבות יהודית.

בעיר נמצאים עדיין חורבות עתיקות ואתרים ארכיאולוגיים רבים, הפתוחים לקהל הרחב. המבקרים בעיר יכולים לחקור את ההריסות וללמוד עוד על ההיסטוריה הארוכה והמגוונת של העיר.

עובדות על העיר לוז

שֵׁם אוּכְלוֹסִיָה מקום
לוד 77,000 הרי יהודה

בעיר לוד חיים כ-77,000 איש. הוא ממוקם בהרי יהודה ומהווה חלק מאזור הרי יהודה. העיר היא מרכז תחבורה מרכזי, עם שדה תעופה בינלאומי גדול ותחנת רכבת.

חקור את העיר לוז

אם אתה מעוניין ללמוד עוד על העיר לוז, ישנם משאבים רבים זמינים. תוכלו לבקר בעיר ולחקור את ההריסות ואת האתרים הארכיאולוגיים. ניתן גם לצפות בסרטונים ולקרוא מאמרים על העיר באינטרנט. למידע נוסף, אתה יכול לבקר ב- YouTube.com ולחפש את הנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן