דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אמו של אלאור אזריה?

מה שמה של אמו של אלאור אזריה?

מה שמה של אמו של אלאור אזריה?

מי זה אלאור אזריה?

אלאור אזריה הוא חייל ישראלי שהורשע בהריגה בשנת 2016. הוא נמצא אשם בהריגת תוקף פלסטיני פצוע בעיר חברון בגדה המערבית. אזריה נידון ל-18 חודשי מאסר, אך שוחרר לאחר ריצוי תשעה חודשים. המקרה של אזריה שנוי במחלוקת רבה בישראל, כאשר חלקם טוענים כי היה צריך להטיל עליו עונש מחמיר ואחרים טוענים כי היה צריך לזכותו. המקרה נתפס גם כסמל לסכסוך הרחב יותר בין ישראל לפלסטינים.

רקע התיק

ב-24 במרץ 2016 תקפו שני תוקפים פלסטינים חיילים ישראלים בחברון. אחד התוקפים נורה ונהרג על ידי החיילים, ואילו השני נפצע ונטול כושר. אזריה ירה בראשו של התוקף הפצוע והרג אותו. אזריה נעצר והואשם בהריגה. הוא נמצא אשם בינואר 2017 ונידון ל-18 חודשי מאסר. הוא שוחרר במאי 2018 לאחר ששירת תשעה חודשים.

תגובות לתיק

המקרה שנוי במחלוקת מאוד בישראל. תומכי אזריה טענו כי היה צריך לזכותו, בעוד המבקרים טענו כי היה צריך להטיל עליו עונש חמור יותר. המקרה נתפס גם כסמל לסכסוך הרחב יותר בין ישראל לפלסטינים. תומכי אזריה טענו כי הוא מגן על המדינה מפני טרור, בעוד שמבקרים טענו כי מעשיו אינם מוצדקים.

אמא של אלאור אזריה

אמו של אלאור אזריה היא אושרה אזריה. היא הייתה תומכת קולנית של בנה לאורך כל התיק, והתבטאה נגד ממשלת ישראל והצבא על טיפולם בתיק. אושרה הייתה גם מבקרת קולנית של הרשות הפלסטינית, והאשימה אותם בהסתה לאלימות נגד ישראל. היא גם קראה לשחרר את בנה, בטענה שהוא זכה ליחס לא הוגן על ידי מערכת המשפט הישראלית.

שאלות ותשובות

איך קוראים לאמו של אלאור אזריה?

אמו של אלאור אזריה היא אושרה אזריה.

במה הורשע אלאור אזריה?

אלאור אזריה הורשע בהריגה בשנת 2016. הוא נמצא אשם בהריגת תוקף פלסטיני פצוע בעיר חברון בגדה המערבית.

מה הייתה התגובה למקרה?

המקרה שנוי במחלוקת מאוד בישראל. תומכי אזריה טענו כי היה צריך לזכותו, בעוד המבקרים טענו כי היה צריך להטיל עליו עונש חמור יותר. המקרה נתפס גם כסמל לסכסוך הרחב יותר בין ישראל לפלסטינים.

סיכום

אלאור אזריה הוא חייל ישראלי שהורשע בהריגה ב-2016 בגין הריגת תוקף פלסטיני פצוע בחברון. המקרה שלו שנוי במחלוקת רבה בישראל, חלקם טוענים שהיה צריך להטיל עליו עונש מחמיר ואחרים טוענים שהיה צריך לזכותו. אמו של אלאור אזריה היא אושרה אזריה, שהייתה תומכת קולנית של בנה לאורך כל התיק. המקרה נתפס גם כסמל לסכסוך הרחב יותר בין ישראל לפלסטינים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן