דף הבית » איך קוראים » מה שם המקום בו כרת יהושע ברית?

מה שם המקום בו כרת יהושע ברית?

מה שם המקום בו כרת יהושע ברית?

היכרות עם גלגל

גלגל הוא מקום בעל משמעות רבה בברית הישנה. זה המקום שבו כרת יהושע ברית עם בני ישראל והיה המקום לאירועים חשובים רבים בתולדות בני ישראל. גלגל מוזכר מספר פעמים בתנ"ך, ומניחים כי הוא נמצא בבקעת הירדן, ליד העיר יריחו.

היסטוריה של גלגל

הפעם הראשונה שגילגל מוזכר בתנ"ך היא בספר יהושע, כאשר יהושע הוביל את בני ישראל מעבר לנהר הירדן. כשהגיעו לצד השני, הקימו מחנה בגלגל וחגגו את הפסח. כאן כרת יהושע ברית עם בני ישראל וקבע את החוקים והמנהגים של האומה.

גלגל היה גם מקום הקרב הראשון בין בני ישראל לכנענים. בני ישראל ניצחו וכאן נבנה המזבח הראשון לה'. לאחר מכן הפך גלגל למקום תפילה ומרכז פעילות דתית עבור בני ישראל.

לאורך הברית הישנה מוזכר גלגל מספר פעמים. זה המקום שבו חגגו בני ישראל את חג הפסח, את חג השבועות ואת חג הסוכות. זה גם המקום שבו נימולו בני ישראל ושם הוקרבו ביכורי הארץ לה'.

המשמעות של גלגל

גלגל היה מקום חשוב בתולדות בני ישראל. זה היה המקום שבו כרת יהושע ברית עם בני ישראל וקבע את החוקים והמנהגים של האומה. זה היה גם מקום הקרב הראשון בין בני ישראל לכנענים והמקום בו נבנה המזבח הראשון לה'.

גלגל היה גם מקום תפילה ומרכז פעילות דתית עבור בני ישראל. זה היה המקום שבו חגגו בני ישראל את חג הפסח, חג השבועות וחג הסוכות. זה היה גם המקום שבו נימולו בני ישראל ושם הוקרבו ביכורי הארץ לה'.

מיקום גלגל

מיקומה המדויק של גלגל אינו ידוע בוודאות, אך על פי ההערכות הוא נמצא בבקעת הירדן, סמוך לעיר יריחו. בני ישראל חנו בגלגל כשחצו את נהר הירדן וכאן כרת יהושע ברית עם בני ישראל וקבע את חוקי האומה ומנהגיה.

סיכום

גלגל היה מקום חשוב בתולדות בני ישראל. זה היה המקום שבו כרת יהושע ברית עם בני ישראל וקבע את החוקים והמנהגים של האומה. זה היה גם מקום הקרב הראשון בין בני ישראל לכנענים והמקום בו נבנה המזבח הראשון לה'. גלגל היה גם מקום תפילה ומרכז פעילות דתית עבור בני ישראל.

הפניות

התנ"ך. (נד). אוחזר מאתר https://www.biblegateway.com/

Smith, J. (2019). מה זה גלגל? אוחזר מאתר https://www.gotquestions.org/Gilgal.html

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן