דף הבית » איך קוראים » מה שם בדיקת ההריון?

מה שם בדיקת ההריון?

מה שם בדיקת ההריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקת אבחון המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון או לא. בדיקות הריון מבוצעות בדרך כלל על ידי רופא או מיילדת, ויכולות להיעשות בבית או במסגרת רפואית. הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת הריון הוא בדיקת שתן, המאתרת את נוכחותו של ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן. הורמון זה מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר שביצית מופרית מתחברת לדופן הרחם, ונוכחותו היא סימן להריון.

סוגי בדיקות הריון

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות הריון זמינות, כולל:

בדיקת שתן

בדיקת שתן היא הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת הריון. זה נעשה בדרך כלל במשרד של רופא או בבית באמצעות ערכת בדיקת הריון ביתית. בדיקות שתן מזהות נוכחות של hCG בשתן, וניתן להשתמש בהן כדי לאשר הריון כבר שישה ימים לאחר ההתעברות.

בדיקת דם

בדיקת דם רגישה יותר מבדיקת שתן, ויכולה לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. בדיקות דם נעשות בדרך כלל במשרדו של רופא, והתוצאות זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים.

אולטרסאונד

אולטרסאונד הוא סוג של בדיקת הדמיה המשמשת לאישור הריון. אולטרסאונד יכול לזהות עובר כבר חמישה שבועות לאחר ההתעברות, וניתן להשתמש בו גם כדי לקבוע את גיל ההריון של העובר.

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא הליך שבו נלקחת דגימה קטנה של מי שפיר מהרחם ונבדקת לאיתור מומים גנטיים. בדיקת מי שפיר נעשית בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון, וניתן להשתמש בה כדי לזהות הפרעות כרומוזומליות, כגון תסמונת דאון, וכן מומים בצינור העצבי.

עד כמה בדיקות הריון מדוייקות?

רוב בדיקות ההריון מדויקות מאוד, עם שיעורי דיוק של למעלה מ-99%. עם זאת, חשוב לציין כי דיוק בדיקת הריון יכול להיות מושפע מכמה גורמים, לרבות סוג הבדיקה בה נעשה שימוש, עיתוי הבדיקה ואופן השימוש בבדיקה. לדוגמה, ייתכן שבדיקת שתן לא תהיה מדויקת אם היא נלקחת מוקדם מדי לאחר ההתעברות, או אם ההוראות לא מבוצעות כהלכה.

מה משמעות התוצאות?

התוצאות של בדיקת הריון יכולות להיות חיוביות או שליליות. תוצאה חיובית פירושה שהבדיקה זיהתה נוכחות של hCG בשתן, ולרוב מהווה אינדיקציה להריון. תוצאה שלילית פירושה שהבדיקה לא זיהתה נוכחות של hCG, ולרוב מהווה אינדיקציה לכך שהאישה אינה בהריון.

סיכום

בדיקות הריון הן כלי חשוב לקביעה אם אישה בהריון או לא. קיימים מספר סוגים שונים של בדיקות הריון, והדיוק של הבדיקה עשוי להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה ולאופן השימוש בה. חשוב להבין את התוצאות של בדיקת הריון, ולפנות לרופא אם יש שאלות או חששות.

למידע נוסף, צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן