דף הבית » כמה זמן » מה עושים בערב החג השני של פסח? כל מה שאתה צריך לדעת

מה עושים בערב החג השני של פסח? כל מה שאתה צריך לדעת

2023-05-16 17:36:00+02:00

מה זה פסח?

פסח הוא חג יהודי החוגג את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים העתיקה. הוא נחגג במשך שבעה או שמונה ימים, בהתאם למנהג המשפחה או הקהילה. היומיים הראשונים והיומיים האחרונים הם חגים מלאים, בעוד הימים שביניהם ידועים כחול המועד, או "ימי ביניים".

מה קורה ביום השני של פסח?

היום השני של פסח מכונה יום טוב, או "יום טוב". זהו יום של חגיגה ושמחה, והוא בסימן תפילות וטקסים מיוחדים. ביום זה מתאספות משפחות כדי לחגוג את החג ולהיזכר בסיפור יציאת מצרים.

תפילות וטקסים

ביום השני של פסח מתאספות משפחות לאמירת תפילות מיוחדות ולערוך טקסים. התפילה החשובה ביותר היא הלל, שהיא סדרה של תהילים הנאמרים בשבח ה'. תפילות נוספות כוללות את שמע שהיא הצהרת אמונה וברכת המזון שהיא ברכה לאחר האוכל.

אוכל ושתייה

אוכל ושתייה הם חלק חשוב בחגיגת פסח. ביום השני של פסח מתאספות משפחות להינות מארוחה חגיגית. הארוחה כוללת בדרך כלל מצה, לחם שטוח העשוי מקמח ומים, כמו גם מאכלים מסורתיים אחרים כמו גפילטע פיש, קוגל וחרוסת. גם יין מוגש, ומשמש להכנת הקידוש, ברכה על היין.

צלחת הסדר

צלחת הסדר היא חלק חשוב בחגיגת הפסח. זוהי צלחת המשמשת להצגת המאכלים הסמליים הנאכלים במהלך סעודת הסדר. מזונות אלו כוללים מצה, ביצה צלייה, עצם שוק צלויה, עשבי תיבול מרים, חרוסת ותערובת של אגוזים, פירות ותבלינים.

ארבע השאלות

בתחילת סעודת הסדר מתבקש הצעיר בשולחן לדקלם את ארבע השאלות. שאלות אלו נועדו להזכיר למשתתפים את סיפור יציאת מצרים ולעודד אותם לדון במשמעות החג.

עשר המכות

עשר המכות הן חלק חשוב בסיפור פסח. במהלך סעודת הסדר, המשתתפים מדקלמים את עשר המכות וטובלים את אצבעותיהם בקערת יין או מיץ ענבים כדי לסמל את סבלם של המצרים.

סיום הסדר

בסיום סעודת הסדר המשתתפים אומרים את ההלל וברכת המזון. לאחר מכן הם אומרים את המילים "בשנה הבאה בירושלים" כדי לסמל את תקוותם לעתיד טוב יותר. חג הפסח הוא זמן של שמחה וחגיגה, והיום השני של החג הוא חלק חשוב מהחגיגה. על ידי התכנסות לדקלום תפילות, לערוך טקסים וליהנות מארוחה חגיגית, משפחות יכולות להתכנס כדי לזכור את סיפור יציאת מצרים ולחגוג את החופש שהיא מייצגת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן